Diéty a zdravé jedlo

Paradajková diéta funguje!
Edita Lehotská 18 / 08 / 2014

Paradajková diéta funguje!

Paradajková diéta je v lete ideálna na chudnutie! Paradajky majú málo kalórií a obsahujú látky, ktoré radikálne podporia spaľovanie tukov vo vašom tele.

 

Ľadová káva – recepty pre letné osvieženie!
Edita Lehotská 02 / 07 / 2014

Ľadová káva – recepty pre letné osvieženie!

Ľadová káva v horúcich letných dňoch víťazí nad všetkými cappuccinami, pressy či viedenskými kávičkami. Naučíme vás, ako si ju ľahko pripraviť doma alebo napríklad na dovolenke. Aj keď v reštaurácii vyzerá, že si na nej barman zapracoval, je jej príprava veľmi jednoduchá a zvládne ju každý a to aj v trochu sťažených podmienkach napríklad na dovolenke.

Zabudnite na nefunkčné diéty – metóda NutriBalance rozkľúčuje vaše gény a je cestou k správnemu stravovaniu aj fungujúcej diéte!
Edita Lehotská 25 / 02 / 2014

Zabudnite na nefunkčné diéty – metóda NutriBalance rozkľúčuje vaše gény a je cestou k správnemu stravovaniu aj fungujúcej diéte!

Držíte rovnakú diétu ako vaša známa – na nej funguje a na vás nie? Nie je to nič nenormálne. Jednoducho držíte diétu, ktorá nie je pre vás vhodná. Vaša genetická výbava je iná a pre chudnutie potrebujete dodržiavať iné pravidlá. Rozkľúčovať svoju DNA môžete aj vy a na nefunkčné diéty tak navždy zabudnúť!

Nebojte sa jesť hlivu surovú – odporúča sa to aj ako prevencia proti rakovine!
Evžena Janovská 21 / 08 / 2013

Nebojte sa jesť hlivu surovú – odporúča sa to aj ako prevencia proti rakovine!

Hlivu ustricovú poznajú ázijskí lekári už tisíce rokov a oceňujú jej liečivé účinky. Táto výnimočná huba pôsobí proti mnohým chorobám, napr. tlmí alergické reakcie a dokonca je vraj aj výbornou prevenciou proti rakovine. Hliva je jedným z mála druhov húb, ktoré sa dajú v menšom množstve konzumovať surové. Surová hliva je vhodná napríklad do zeleninových šalátov.

Recepty s pohánkou sú užitočné ako prevencia kŕčových žíl!
Evžena Janovská 16 / 08 / 2013

Recepty s pohánkou sú užitočné ako prevencia kŕčových žíl!

Pohánka patrila do jedálnička našich babičiek, ktoré z nej vedeli pripraviť chutné jedlá. V súčasnej dobe sa objavuje na pultoch obchodov, čo je dobre. Pohánka obsahuje veľa cenných látok pre naše telo, vďaka obsahu rutínu je výbornou prevenciou kŕčových žíl. Medzi ďalšie výhody pohánky patrí ľahká stráviteľnosť a malé množstvo kalórií. Pohánka neobsahuje lepok, čo ocenia všetci, ktorí musia držať bezlepkovú diétu. Mnohí z nás ale nevedia, ako pripraviť z pohánky chutné jedlá. Poradíme vám, ako na to.

2. diel: Zoznámte sa s menej tradičnými obilninami dôležitými pre náš jedálniček
Evžena Janovská 09 / 08 / 2013

2. diel: Zoznámte sa s menej tradičnými obilninami dôležitými pre náš jedálniček

O dôležitosti obilnín pre našu výživu sme si začali rozprávať už v prvom dieli nášho krátkeho seriálu. Okrem štyroch najznámejších obilnín, pšenice, raže, jačmeňa a ovsa, ktoré sme si už predstavili, spestrujú však náš jedálniček aj menej známe obilniny. Medzi ne patrí ryža, kukurica, pšeno a v poslednej dobe aj pohánka a amarant.

1. diel: Obilovny sú dôležitou zložkou našej stravy. Zistite prečo!
Evžena Janovská 31 / 07 / 2013

1. diel: Obilovny sú dôležitou zložkou našej stravy. Zistite prečo!

Obilniny sú ušľachtilé trávy, ktoré vo svojich semenách obsahujú potrebné látky pre naše telo. Sú nielen zdrojom škrobov (teda zložitých cukrov) a ďalších užitočných látok, ale sú tiež dôležitou zložkou našej výživy. Bez nich by naša strava bola veľmi ochudobnená. Najznámejšie a najpoužívanejšie obilniny sú u nás pšenica, jačmeň, raž a ovos.

Nie je jogurt ako jogurt – naučte sa poznať tie skutočne kvalitné. Poradí vám Kateřina Cajthamlová!
Markéta Volfová 26 / 07 / 2013

Nie je jogurt ako jogurt – naučte sa poznať tie skutočne kvalitné. Poradí vám Kateřina Cajthamlová!

Jahodový, čučoriedkový alebo napríklad biely s cereáliami. Jogurty jeme snáď všetci. Sú to pre nás raňajky či olovrant, ktorá zasýti a po ktorých máme dobrý pocit z dostatočného príjmu mliečnych výrobkov plných potrebného vápnika. Bohužiaľ sa ale často nepekne pletieme a jeme niečo, čo ani zďaleka nepripomína zdraviu prospešnú pochutinu. Naučte sa poznávať skutočne kvalitné jogurty, za ktoré vám vaše telo bude vďačné.

Klasický slovenský rožok je plný „mŕtvej“ energie – nahraďte ho zdravším pečivom!
Evžena Janovská 22 / 07 / 2013

Klasický slovenský rožok je plný „mŕtvej“ energie – nahraďte ho zdravším pečivom!

Pečivo kupujeme takmer denne. Niekedy si preňho zájdeme do pekárne, ale väčšinou ho kupujeme v hypermarketoch spolu s ostatnými vecami. Pre niekoho je klasický slovenský biely rožok základom nákupu. Zarytí zástancovia zdravej výživy vám budú tvrdiť, že by ho nikdy nedali do úst. Aký teda biely slovenský rožok je? Máme sa mu skutočne oblúkom vyhýbať, alebo si ho môžeme bežne dopriať?

1 2 3 4 5 6 7 8 »