Marc Jacobs odchádza z Louis Vuitton – rozlúčil sa prehliadkou zahalenou do smútočnej čiernej!

Trochu znalí módneho sveta sa najnovšej prehliadky Louis Vuitton v podaní Marca Jacobsa, ktorý
už 16 rokov pretvára skôr síce luxusného, ale stále len výrobcu kabeliek, na plnohodnotného módneho
hráča veľkej módnej scény, báli. A mesiace špekulácií v médiách o tom, že Marc Jacobs značku opustí
sa potvrdili. Po prehliadke tento „výtržník“ (mimochodom anglicky punk), ktorý z usadlej značky pre
bohatých, ale aj zbohatlíkov, ktorí radi ukazujú „že na to majú“, vytvoril úžasnú a jednu z
najžiadanejších módnych značiek sveta. A lúči sa vo veľkom štýle – kolekciou, ktorá vyzerá ako
genetická mutácia punku pre tretie tisícročie.

Či to bol zámer, alebo len štandardná evolúcia Jacobsovej tvorby – ťažko povedať. Čierna farba,
ktorá ale prehliadke dominovala, smútočnú atmosféru, že Jacobs opustí pozíciu kreatívneho riaditeľa
Louis Vuitton, len umocnila. Marc Jacobs dokázal za 16 rokov v LV urobiť z konzervatívnej značky
brand, ktorý udáva, čo sa bude v nadchádzajúcej sezóne nosiť. Dnes je jednoznačne najkopírovanejšou
značkou čínskymi „biznis figliarmi“ nielen v oblasti kabeliek, ale aj oblečenia, kde už hravo v
obľube konkuruje aj majstrom „neodolateľného gýča“ Dominikovi Dolcemu a Steffano Gabbanovi a ich
značke Dolce&Gabbana.

Výtržník Jacobs predviedol RTW kolekciu Louis Vuitton pre jar a leto 2014 v punkovom štýle

„Výtržník“ Jacobs predviedol RTW kolekciu Louis Vuitton pre jar a leto 2014 v punkovom štýle.

Jacobs priniesol do Louis Vuittona farby, vďaka nemu sa na kolekciách doslova podpísali umelci a
dokázal pre značku naštartovať úplne novú sféru módneho biznisu. Pokiaľ ešte pred rokmi kabelky
Louis Vuitton kvôli svojmu čiastočne konzervatívnemu vzhľadu a súčasne obrovskej kopírovanosti
Čínou, ktoré na trh vrhala a stále vrhá nekvalitné lacné napodobeniny, začínala byť značka „svojou
primárnou cieľovou skupinou“ skôr zatracovaná, dnes je opäť na vrchole. A darí sa jej aj v čase
krízy. Aj vďaka nej sa potvrdzuje, že v čase krízy záujem o luxus neklesá, ale naopak rastie. Aj
keď rozhodne nemožno myšlienku rozvíjať tak, že by oblečenie, kabelky či topánky boli vhodnými
finančnými investíciami. Tomu nikto pri zmysloch veriť nemôže a obhajovať si tak obstaranie šiat či
kabelky za niekoľko desiatok tisíc je skôr úsmevné.

Jesennú seznu 201213 Louis Vuitton predstavil Marc Jacobs vo veľkom štýle Kvôli prehliadke si v Louis Vuitton vyrobili dokonca vlastný funkčný vlak

Jesennú sezónu 2012/13 Louis Vuitton predstavil Marc Jacobs vo veľkom štýle. Kvôli prehliadke si v Louis Vuitton vyrobili dokonca vlastný funkčný vlak.

Značka Louis Vuitton je však zákazníkmi milovaná. V koncerne LVMH, kam patrí, tvoria práve
príjmy zo značky až polovicu prevádzkového zisku. A to má značka v koncerne obrovskú konkurenciu
nielen v ďalších módnych značkách do nej patriacich – napríklad Kenzo, Givenchy, Emilio Pucci,
Fendi, Donna Karan a ďalšie – ale aj v oblasti vína a alkoholu ( napr. Dom Pérignon,
Moët&Chandon, Hennessy a ďalšie), kozmetiky a parfumov ( Parfums Christian Dior, Guerlain,
Parfums Givenchy a ďalšie), hodiniek a šperkov ( TAG Heuer, Bulgari a ďalšie), obchodných reťazcov
(sieť parfumérií Sephora a ďalšie ) a ani tým výpočet angažovanosti koncernu LVMH nekončí.

Svetové agentúry priniesli prehlásenie, že dôvodom odchodu Marca Jacobsa z Louis Vuitton je
predovšetkým jeho snaha začať sa viac venovať vlastnej značke. Pravdou je, že hoci Jacobs rozhodne
nie je „sám vojak v poli“ a jeho personálne zázemie okolo všetkých značiek bude obrovské, aj tak je
obdivuhodné, ako dokáže tlačiť hneď niekoľko značiek vedľa seba: Louis Vuitton v podobe niekoľkých
sezónnych kolekcií, rovnako tak značku Marc Jacobs aj Marc by Marc Jacobs. Pod jeho menom kúpite aj
kolekcie pre deti. Louis Vuitton už nie sú len kabelky a oblečenie, ale aj topánky. A hlavne –
všetko je jedna veľká módna show, kedy si Jacobs nechá pokojne pre svoju prehliadku postaviť
vlastnú lokomotívu s vlakom alebo obrie eskalátory.

RTW kolekcia SS 2013 Louis Vuitton v Jacobsovom podaní zlomila srdce i tým kto mde Louis Vuitton odolávali do posledného dychu

RTW kolekcia S/S 2013 Louis Vuitton v Jacobsovom podaní zlomila srdce i tým, kto móde Louis Vuitton odolávali „do posledného dychu“.

Po 16 rokoch sa teda u Louis Vuitton dočkáme zmeny, o ktorú pravdepodobne nikto nestojíme.
Vedenie koncernu LVMH síce neoznámilo, kto Jacobsa nahradí, ale presakuje, že by na miesto
kreatívneho riaditeľa značky mohol nastúpiť Nicolas Ghesguire. Ako však pre prestížny americký
módny denník Women`s Wear Daily povedal šéf koncernu Bernard Arnault, nič ešte nie je rozhodnuté.
Nicolas Ghesguire však na to má. Vlani opustil firmu Ballenciaga a čaká na ďalšiu výzvu – tou Louis
Vuitton rozhodne je. A dokonca cítim, že by išlo o spojenie veľmi harmonické. Takže prečo nie!

Minuloročnú jar priniesol Marc Jacobs do Louis Vuitton čipkovú romantiku a nežný mladiství luxus

Minuloročnú jar priniesol Marc Jacobs do Louis Vuitton čipkovú romantiku a nežný mladiství luxus.

Jacobs sa chce zatiaľ venovať tomu, aby koncern LVMH mohol ísť so značkou Marc Jacobs na burzu.
A odchod Jacobsa z LV sa pre rozvoj a stratégiu Marc Jacobs International zdá byť nevyhnutným.
Navyše podľa môjho osobného názoru, Jacobs dal nový duch a ohlas značke Louis Vuitton, ale dnes ju
svojou silnou osobnosťou a svojím menom skôr zatieňuje. Je čas ukázať, že značka Louis Vuitton je
životaschopná aj bez Jacobsa. Tak sa nechám prekvapiť aké to bude v Louis Vuitton „pred“ a „po“
Jacobsovi. Dúfam len, že či už pod vedením Nicolas Ghesguire, alebo kohokoľvek iného, kto po
Jacobsovi žezlo v Louis Vuitton prevezme, zostane značka nielen rovnako atraktívna, ale stále si
udrží trend, že obyčajná módna prehliadka môže byť viac, než len predvedenie pár nových kúskov pre
naše šatníky – že môže byť obrovskou módnou show!

Zdroj obrázkov: Louis Vuitton, kolekcie Louis Vuitton, Style.com, koláže Moda.cz / Moda.sk

Newsletter

Prihláste sa na odber noviniek