Veľtrhy STYL a KABO predstavili módne kolekcie pre nadchádzajúcu sezónu

Veľtrhy módy STYL a KABO sú už štyridsať rokov neoddeliteľnou súčasťou českého a slovenského
módneho trhu. Po celú dobu si zachovali kontraktačný charakter ako stretnutie B2B odborníkov.
Jubilejné štyridsiate pokračovanie bolo príležitosťou k oslavám a retrospektívnemu ohliadnutiu do
minulosti, ale hlavné slovo samozrejme mala budúcnosť reprezentovaná módnymi kolekciami pre sezónu
jar a leto 2013.

40. veľtrhy STYL a KABO sa sústredili do dvoch najmodernejších pavilónov brnenského výstaviska.
V najväčšej hale P sa konal veľtrh STYL vrátane sprievodných prehliadok, zatiaľ čo susednú halu F
ovládli dodávatelia obuvi a koženého tovaru. Expozícia 275 vystavovateľov z 12 krajín obsadila
čistú výstavnú plochu 8103 metrov štvorcových a počas troch dní si ich ponuku pozrelo približne
5500 odborných návštevníkov.

Podiel zahraničných vystavovateľov dosiahol 28 percent. Najviac boli opäť vidieť stánky firiem
zo Slovenska a Nemecka, ale početnú účasť malo aj Poľsko, ďalej nechýbalo potrebné Rakúsko,
Maďarsko, Grécko alebo Španielsko. Nákupcovia mohli vyberať z kolekcií 575 odevných, obuvníckych a
kožiarskych značiek, z ktorých mnohí sa v Brne prezentovala prvýkrát. K novým subjektom na trhu
patrí napríklad luxusné dámske prádlo Daniel Hechter, maďarskej plavky a plážové oblečenie Bahama
Collection, francúzska dámska móda Pause Café alebo luxusné pánske košele Metzler.

Svetovou novinkou domácej proveniencie boli župany a kúpeľňový program z unikátneho materiálu
prowell ®, ktorý bol vyvinutý v spolupráci s odborníkmi z Technickej univerzity v Liberci. Výrobky
z funkčného materiálu s jedinečnými vlastnosťami predstavila firma Texsr z Českých Budějovíc.

Na veľtrhu KABO mali premiéru potrebné talianska dievčenské obuv Lella Kelly, španielskej
kabelky Hispanitas alebo francúzske kabelky S.Fiorentino. Jedinečným projektom, ktorý zviditeľnil
tradície domácej kožiarskej výroby, sa stala Kreatívna dielňa – výroba rukavíc v priamom prenose.
Do pavilónu P sa presťahovala celá dielňa rukavičkářského majstra Stanislava Vach z Dobříša, ktorý
priamo na mieste vyrábal rukavice na mieru návštevníkom veľtrhu.

Neoddeliteľnou súčasťou veľtrhu boli módne prehliadky prebiehajúce na veľkom móle priamo v
pavilóne P. V pravidelnom rytme sa tu striedali prehliadky kolekcií dámskej a pánskej módy a
kolekcií bielizne, plaviek a pančuchového tovaru. Veľký záujem vzbudila unikátna prehliadka „Power
of Design“ s inšpiratívnymi kolekciami úspešných návrhárov z Českej republiky, Slovenska a Poľska.
Špeciálnymi hosťami boli aj tri značky exkluzívneho spodného prádla a plaviek, ktoré svoje nové
kolekcie pre budúci rok predviedli na spoločnej prehliadke „Magic Berries“. K významným osobnostiam
módnych prehliadok patrili modelka a moderátorka Agáta Hanychová, Česká Miss Earth 2012 Tereza
Fajksová a finalista súťaže Muž roka 2012 Miroslav Kolenyak.

Zaujímavým ohliadnutím do minulosti bola výstava „Kostým – stálica dámskych šatníkov“ pripravená
v spolupráci Múzeom mesta Brna a výstava „BACK IN TIME“ pripomínajúce štyridsať ročníkov veľtrhov
STYL a KABO.

Sprievodný program pre odborníkov sa zameral na problematiku reklamačného konania, sociálneho
dialógu, certifikácia obuvi a značiek kvality na európskych trhoch. Odbornými garantmi sprievodných
seminárov boli tradičné gestori oboch veľtrhov – Asociácie textilného, ??odevného a kožiarskeho
priemyslu Praha a Česká obuvnícka a kožiarska asociácie Zlín.

K veľtrhom módy samozrejme patrí aj prestížnej súťaže. Na výstavisku boli slávnostne
vyhlásené výsledky 6. ročníka súťaže o Cenu Nadácie Jána pivečko, ktorá oceňuje kreativitu
študentov odborných škôl a mladých dizajnérov obuvi. Víťazné exponáty troch súťažných kategórií si
návštevníci veľtrhu KABO mohli prezrieť v špeciálnych vitrínach.

23. ročník súťaže TOP MODEL o najlepšie exponáty veľtrhu KABO priniesol ocenenie desiatich
vystavovateľom. Tri hlavné ceny odborná porota udelila spoločnostiam Aspen Šport, beda obuv a
Svorto CZ, úspešné boli aj firmy Saltra, Unidax, sopor, Konzorcium T + M, Dapi, ara Shoes Czech a
Wortmann SR.

Čo povedali o veľtrhoch STYL a KABO

Tihanyi Lászó, majiteľ spoločnosti BAMUTI KFT, Maďarsko: ?

Sme tu celkovo tretíkrát. Vystavujeme vždy, keď môžeme ponúknuť niečo nové, tento rok je to
nová kolekcia plaviek Bahama Collection a tiež kolekcia Maria Bartos. Sme otvorení k ďalšiemu
obchodu v zahraničí, aj v Česku hľadáme svojich partnerov. Naším hlavným trhom je Maďarsko, ale
pôsobíme aj v Rusku a na Ukrajine, máme obchodného zástupcu v Belgicku, Holandsku a aj na
slovenskú, ktorý sa aktuálne stará aj o slovenský trh.

Jaroslav Šrajer, konateľ spoločnosti TEXSR, České Budějovice: ?

Na veľtrhu predstavujeme svetovú novinku, župany z nového materiálu PROWELL. Jedná sa o rýdzo
český výrobok a kvalitný materiál s novými úžitkovými vlastnosťami. Našou účasťou na ŠTÝLU
štartujeme ponúkanie výrobku na trhu na druhý polrok tohto roka. Prekvapil nás najmä záujem
zahraničných obchodníkov.

Roch Eppe, majiteľ a riaditeľ spoločnosti Merci Madame, značka Pause Café,
Francúzsko:


V Brne vystavujeme prvýkrát. Naším cieľom bolo oboznámiť návštevníkov s našou značkou a
zároveň pozvať na stánok už existujúcich klientov. Veľmi pozitívne je, že časť našich súčasných
zákazníkov naozaj prišla. Získali sme tu veľa nových kontaktov a zároveň aj niektoré nových
klientov, ktorí už rovno robili objednávky. Žiadna z našich farebných radov nezostala bokom a
ukazuje sa, že české zákazníčky nie sú tak konzervatívni, ako sa hovorí, majú rady farebnú a veselú
módu.

Radek Kabrhel, majiteľ spoločnosti KABRHEL-Perabo, Ústí nad Orlicí: ?

Účasť na veľtrhu považujeme za zmysluplnú. Trochu sme sa obávali, ako záujem zákazníkov
ovplyvní horúce počasie, ale tohtoročný veľtrh priniesol niekoľko príjemných prekvapení, okrem
iného aj v tom, že do Brna nejazdí stále tí rovnakí zákazníci, ale stále sa objavujú aj noví. Naším
hlavným sortimentom sú bundy, ale prekvapil nás veľký záujem o tričká a ďalší sortiment.

Josef Šimáček, majiteľ spoločnosti JOPESS, Ostrožská Nová Ves: ?

Pre nás bol veľtrh celkovo veľmi úspešný, to môžeme konštatovať už po prvých dvoch dňoch. Na
stánku nás bolo šesť a stále sme mali čo zapisovať. Záujem bol o celý sortiment, ako napríklad o
tričká k rifliam alebo nohaviciam, tak o spoločenské šaty. Myslím si, že stále existuje veľa
obchodov, ktoré vsádzajú na českú kvalitu a nechcú sa zapojiť do uniformity Číny, takže v tomto
smere k nám zavítalo veľa zákazníkov.

Lucie Machová, finančná riaditeľka spoločnosti sopor Praha, výhradné zastúpenie značky El
Naturalista: ?


Na slovenskom trhu obuv El Naturalista zastupujeme dva roky a snažíme sa rozšíriť na ďalšie a
ďalšie miesta. Ponuka sa českým zákazníkom páči, ide o kvalitnú obuv za vyššiu cenu, ale zákazníci,
ktorí si potrpia na dobré obutie a chcú sa odlíšiť, si ju kupujú radi. Na veľtrhu KABO sme
tretíkrát, pretože potrebujeme osloviť majiteľa obchodov s obuvou naprieč Českou republikou aj na
slovenskú, tak aby sme boli viac na očiach zákazníkom. Každý rok tu získame nejaké nových
zákazníkov, takže veľtrh plní svoj účel.

Stanislav Vácha, výroba kožených rukavíc, Dobříš: ?

Nápad predviesť na veľtrhu výrobu rukavíc sa ukázal ako výborný. Niečo také tu nikdy nebolo,
pretože my ukazujeme kompletný výrobný proces od strihané kože až po vyšitie, od A až do Z. Sme tu
na očiach obchodníkom, takže si odveziem objednávky a hlavne som sa stretol s množstvom ľudí, možno
budúcich zákazníkov. Som maximálne spokojný.

Josef Adamíček, novinár a odborný poradca v oblasti módneho priemyslu v ČR iv
Európe:


Navštívil som 36 ročníkov veľtrhu STYL a môžem povedať, že je to jediný odevné veľtrh, ktorý
prežil. Všetky paralelné české a slovenské veľtrhy módy stretol osud prevažnej väčšiny odevných
veľtrhov v západnej Európe – skrachovali. Tiež ŠTÝL sa musí vysporiadať s poklesom vystavovateľov a
návštevníkov, ale v európskom kontexte sa drží pomerne dobre a naďalej plní úlohu, pre ktorý
vznikol – slúži českému a slovenskému odevnému trhu.


Údaje z predbežnej štatistiky o veľtrhoch STYL a KABO

V priebehu prvých dvoch dní sa na pokladniach zaregistrovalo 402 zahraničných návštevníkov zo 13
krajín. V Press centre sa akreditovalo viac ako 70 zástupcov médií z Českej republiky a Slovenska.

41. medzinárodné veľtrhy módy a obuvi STYL a KABO sa uskutoční v termíne od 17. do 19. februára
2013.

Zdroj informácií a textu: BVV.cz

Zdroj obrázkov: BVV.cz

Newsletter

Prihláste sa na odber noviniek