Značka Alexander McQueen bude pokračovať – Gucci Group ju podrží!

Nečekaná smrť módneho návrhára Alexandra McQueena zarmútila celý svet. Skvelá zpráva je, že
značka Alexander McQueen ani po smrti dizajnéra nekončí! Hoci je ťažké uveriť, že bez génia, akým
bol McQueen, môže táto značka žiť a rozvíjať sa ďalej, Gucci Group tomu verí. Tá už dnes vlastní
kontrolný balík značky Alexander McQueen. 

Lee Alexander McQueen dokázal počas svojho pôsobenia v značke Alexander McQueen, ktorej 51 %
podiel predal v roku 2001 módnemu gigantu Gucci Group, vytvoriť taký osobitý originálny štýl módy,
že je možné si len ťažko predstaviť, že ho niekto dokáže nahradiť. 

 

Avšak vlastník kontrolného podielu spoločnosť Gucci Group si myslí niečo iné. „Veríme v
budúcnosť značky,“ hovorí Robert Polet, prezident a generálny riaditeľ spoločnosti Gucci Group.
Polet sa s McQueenom stretol pár týždňov pred jeho smrťou. „Bol veľmi pyšný na to, čo sa mu
podarilo vytvoriť. Rozprávali sme sa o pokroku značky v Londýne, Lee mal konečne pocit, že za sebou
zanechal odkaz, na ktorom veľa rokov pracoval,“ dodal. A hoci je dizajnér, akým je McQueen,
nenahraditeľný, Gucci vezme značku pod svoje krídla a umožní svedectvu o McQueenovom nevídanom
talente, aby pokračovalo.

Trhový odhad ziskov značky Alexander McQueen sa pohybuje okolo sto miliónov dolárov ročne a
to je ďalší dobrý dôvod, prečo pokračovať v tvorbe. Značka zatiaľ nepocítila ťažkosti spojené
s celosvetovou finančnou krízou. Poklesy ziskov boli v minulosti len nepatrné, maximálne v
horizonte niekoľkých percent. Oveľa lepšie výsledky podnikania boli v poslednom čase zaznamenané
v Spojených štátoch, v Európe si značka Alexander McQueen udržiava približne rovnakú úroveň
obľúbenosti.

Gucci Group sa bude snažiť značku pozdvihnúť ešte vyššie, primárne čo sa týka expandovania
v iných svetových krajimách. Pozornosť bude oveľa viac zameraná na ázijské krajiny, kde sa
oblečenie McQueena dostáva do povedomia zákazníkov oveľa pomalšie. Okrem značky Alexander McQueen
patria do portfólia Gucci Group i značky Ballenciaga, Bottega Veneta, Boucheron, Gucci, Sergio
Rossi, Stella McCartney a Yves Saint Laurent.

Podľa slov výkonného riaditeľa sa však nebudú v Gucci Group s expanziou značky Alexander McQueen
ponáhľať. Plánujú dva až tri roky, čo je čas, za ktorý by sa im mal tento zámer podariť. Nechcú nič
urýchliť, aby nedošlo k neplánovanému riziku.

McQueen po sebe zanechal tím dlhoročných spolupracovníkov, ktorí sú schopní nasledovať jeho
odkaz. Isté je, že kolekcie McQueen už nikdy nebudú také originálne a charakteristické, ale
McQueenov duch zostane zachovaný a zákazníci z celého sveta sa môžu i naďalej tešiť na luxusnú
módu, ktorá je v spleti a počte súčasných značiek s akoukoľvek charakteristickou tvorbou napriek
tomu výnimočná a nevídaná.

Posledná McQueenova kolekcia na jeseň a zimu 2010/2011 mala byť pôvodne uvedená na Fashion
Weeku New York, ktorý sa konal od 11. do 18. februára. Po ohlásení smrti návrhára bola prehliadka
zrušená. Teraz zástupcovia Gucci Group oznámili, že posledná McQueenova kolekcia na jeseň a zimu
2010/2011 bude prezentovaná pre pozvaných hostí v dňoch 9. a 10. marca 2010 v súkromnom parížskom
salóne.

Zdroj: Wwd.com, Gucci Group, Google.com

 

Newsletter

Prihláste sa na odber noviniek