Česká módna návrhárka Petra Balvínová so svojou kolekciou značky TIQE rúca tabu – kolekciu s
výraznými ženskými prvkami prezentuje známa česká celebrita Gábina Partyšová s fúzmi! A Balbínova
tvrdí: „Sme natoľko ženy, že si na seba dáme i mužské fúzy.“ Cítite sa tiež taká silná v
kramflekoch?
Jarná kolekcia značky TIQE návrhárky Petry Balvínovej prezentuje outfity zamerané na ženu ako „
femme fatale“. Siluetu presýpacích hodín vytvára pomocou korzetov a zoštíhľujúcich pásikov. Naopak,
ramennú časť sa nebojí zvýrazniť, rovnako ako predimenzovanosť v oblasti panvy v podobe pre značku
TIQE typických kolesových a balónových sukní.
Tvárou TIQE pre jarnú kolekciu 2010 sa stala Gábina Partyšová, ktorá sa nezľakla ani novej
koncepcie fotenia – na fotkách má totiž sexi fúziky! Práve hravosť a nadsázka vytvára hlavné
atribúty TIQE – nebáť sa zasmiať sama sebe a vtipne vystihnúť danú kolekciu.
1. Čo bol dôvod, že ste sa rozhodla stať sa tvárou TIQE?
Mám rada ako módu, tak výzvy, a filozofia značky mi bola blízka. TIQE som poznala už predtým
a niekoľko kúskov som mala doma. A keď prišla Petra s nápadom nafotiť novú kolekciu s pánskymi
fúzikmi, neváhala som a išla do toho.
2. Ako ste sa cítili na fotení s fúzmi?
Mne sa to páčilo a dokázala by som si na fúziky zvyknúť 🙂 Navyše som vedela, že
fotografka Nikola Šrajerová fotí veľmi dobre a fotky sú vždy veľmi osobité a sexi.
Myslím, že sa fotky vydarili a že ženská krehkosť v nich bola navzdory pánskym fúzom
zachovaná.
3. V čom z TIQE si sa cítila „naj“?
Celkovo sa mi tohtoročná kolekcia páči. Je veľmi ženská, elegantná, a pritom nevinná.
Zamilovala som sa do čierneho koženého bolerka so šedou sukňou a biele čipkované šaty ma priam
nadchli. Tiež sa mi páči o 90 stupňov pootočená kolekcia Twinset.
1. Prečo TIQE?
Pred tromi rokmi, keď som značku zakladala, som vedela, akým smerom sa chcem uberať. Chcela
som vytvoriť vtipnú sexi značku, odľahčenú, hravú, napriek tomu ženskú a jemnú – módnu značku pre
moderné múdre a emancipované ženy. A IQ TYKVE (tak sa značka číta) túto filozofiu vystihla. Len
hlupák sa bojí sám seba zosmiešniť a brať sa s nadhľadom.
2. Prečo WOW WOMEN a fúziky?
Páči sa mi meniť stanovené konvencie a búrať hranice medzi normou a abnormálnosťou stanovenou
spoločenskou majoritou. Prečo sa „ženské“ bradavky na mužskom tele zdajú všetkým sexi a
v reklamách sú vnímané ako sexsymbol mužnosti? Prečo sú fúzy považované len za mužskú
proprietu a na ženách vyvolávajú odpor ako v mužoch, tak v ženách? Fúzaté ženy nie sú „in“. Prečo?
Pretože na to nie sme zvyknutí. Fúzmi chcem len demonštrovať, že i mužský symbol mužnosti je
na ženách sexi a pristane im. Preto sme zachovali ženský look i jemnosť a len ho doplnili
zmyselnými fúzmi. Vystihuje to veta: „Sme natoľko ženy, že si na seba dáme i mužské fúzy.“
3. Prečo Gábina Partyšová?
Priznám sa, že som o voľbe modelky na túto kampaň uvažovala viac ako pol roka. Vedela som,
aká modelka by to podľa mňa mala byť – mladá, emancipovaná, sexi, vtipná s dobrým vkusom a
vo svojom odbore profesionálka. Voľba potom padla práve na Gábinu. Mala som radosť, keď ponuku
prijala.
Foto: Nikola Šrajerová
Make-up: Ivana Tokarská
Modelka: Gábina Partyšová
Design styling: Kare
Zdroj obrázkov: TIQE by Petra Balvínová, fotograf Nikola Šrajerová