Cvičenie s overballom

Cvičení s malou mäkkou loptou tzv. overballem poskytuje zaujímavé možnosti pre precvičenie všetkých
svalových partií, a to ako pri naťahovacích, tak aj posilovacích cvikoch.
Overball je mäkká lopta s priemerom cca 26 cm, ktorú možno ľahko prevážať všade so sebou. Za pomoci
priloženej trubičky či ústami ju možno rýchlo nafúknuť do požadovanej veľkosti. Môžete cvičiť s
plne nafúkanou loptou, ale aj využívať na cvičenie podhustené lopty. Lopta je nenáročná na údržbu a
má dostatočnú nosnosť. Väčšinou je to 120-150 kg. Nemusíte sa teda zbytočne obávať, keď sa na ňu
posadíte, že by lopta praskla či sa inak poškodila. To nehrozí! Pozor ale, lopta je citlivá na
poškodenie ostrými predmetmi! Odporúčam preto pred cvičením zložiť všetky šperky a cvičiť na
bezpečnom povrchu. Teda najlepšie doma na podložke.

Cvičenie s overballom je veľmi zábavné – a to nielen pre deti. Ponúka množstvo variantov
vykonania jednotlivých cvikov, pomôže pri precvičovaní partií, ktoré by sme bez nej naťahovali
obtiažne.

Overball je tiež hojne využívaný pri cvičení metódy Pilates. „Zdôraznením balančných polôh
overbally zintenzívnite aktivovanie hlbokého stabilizačného svalového systému, čo sú predovšetkým
vnútorné vrstvy priečnych a šikmých brušných svalov v koordinácii s najhlbšou vrstvou krátkych
medziostavcových svalov vzpriamovače trupu, ďalej svaly dna panvového v koordinácii s dýchacím
svalom bránicou.“, vraví odborníčka na Overball Pilates.

Cvik 1

Ľahneme si na chrbát, ruky necháme ležať voľne pozdĺž tela a nafúknutý overball si vložíme
medzi kolená. S výdychom stiahneme bruško, spevníme svaly panvového dna a samozrejme aj zadoček a
potom veľmi pomaly zdvíhame panvu smerom nahor. Zároveň tlačíme kolená k sebe, aby nám lopta
nevypadla. Zadoček dvíhajte len tak vysoko, aby vaše lopatky stále zostaly na podložke. S nádychom
vraciame zadoček späť na zem. Uvoľníme svaly a opakujeme ešte 8x. Tento cvik je výborný na
spevnenie zadočku a svalov panvového dna. Skvele posiluje aj vnútornú stranu stehien.

Cvik 2

Posadíme sa a natiahneme nohy pred seba tak, aby sa kolená a členky dotýkali. Snažíme sa
sedieť rovno, s rovnou chrbticou. Na stehná položíme nafúknutú overball loptu, ktorú držíme
dlaňami. S výdychom skláňame hlavu až ku kľúčnej kosti a potom sa postupne vyhrbíme. Zároveň tým
gúľame loptu po stehnách smerom až k špičkám nôh. Hlavu pomaly schováme medzi natiahnuté ruky.V
konečnej pozícii chvíľu zostaneme, natiahneme sa a s nádychom sa pomaly vraciame – stavec po
stavci. Cvik opakujeme 5x.

Zdroj fotografií: Balldynamics.com

Newsletter

Prihláste sa na odber noviniek