Jarná a letná pánska kolekcia Burberry Prorsum vyžaruje pohodu, vyrovnanosť, eleganciu i
ležérnosť. Až na niekoľko výstredných a žiarivo pestrých modelov kabátikov a búnd sa celá kolekcia
nesie v tónoch prírodných, svetlých a neutrálnych farieb ako čierna, béžová, hnedá a aj v
najrôznejších svetlých odtieňoch – napríklad jemnej ružovej či žltej.
Azda by to ani nebol módny dom Burberry Prorsum, keby do svojej kolekcie nezakomponoval luxusné
modely kabátikov a najrôznejšie druhy búnd či elegantných sák. Ich jednotlivé strihy sa od seba
výrazne líšia, čo robí celú kolekciu zaujímavú a pestrú. Nájdeme tu totiž všetko od voľných a
splývajúcich strihov cez uhladené modely sák až po takmer športové druhy búnd. V kolekcii nájdeme
okrem iného i spoločenské nohavice väčšinou rovného až úzkeho strihu, košele či zaujímavo navrhnuté
tričká s precízne vypracovanými detailmi.
Ak chceme hodnotiť pánsku kolekciu Burberry Prorsum na tohtoročnú jar i leto ako celok, tak ju
určite môžeme označiť za nadčasovú kolekciu ležérnych, jednoduchších a skôr elegantnejších strihov,
doplnenú o modely rozmerovo väčších brašní, tašiek i batohov. Zaujímavé sú i detaily na oblečení
v podobe najrôznejšie prekrížených úzkych pásikov látok. V porovnaní s minuloročnou jarnou a
letnou kolekciou pre pánov 2009 sa tá tohtoročná nesie skôr v elegantnejšom štýle a možno v trošku
pochmúrnejších farbách. Zatiaľ čo si kolekcia 2009 potrpela na módne pokrývky hlavy v podobe
klobúčikov, tá tohtoročná kládla, čo sa týka módnych doplnkov, dôraz hlavne na už zmienené väčšie
pánske tašky.
Výraznejšie zmeny či väčšie rozdiely však medzi jednotlivými medzisezónnymi či medziročnými
kolekciami Burberry Prorsum nehľadajte. Už viac ako sto päťdesiat rokov si táto britská luxusná
spoločnosť potrpí na tradíciu, komfort a kvalitu, čo je pre ňu absolútny základ úspechu. Modely
tejto značky sa spájajú s nadčasovosťou, striedmymi líniami a jednoduchšími strihmi. Neobíde sa
však ani bez dôvtipných a moderne spracovaných detailov a exkluzívnych módnych doplnkov, ktoré vždy
dobre vidno. „Prioritou pritom stále zostáva osvedčené dokonalé remeselné spracovanie. Motto
Prorsum (Vpred) platí dnes pri Burberry viac ako kedykoľvek predtým.“ (1)
Keď mladý Thomas Burberry otvoril v anglickom mestečku Hampshire v roku 1856 svoj prvý
obchod s účelnými modelmi oblečenia na von, asi nepredpokladal, že by sa z jeho malého
obchodíka mohla stať celosvetovo známa módna spoločnosť, ktorá bude uznávaná poprednými návrhármi a
jej reklamné kampane budú na titulných stránkach exkluzívnych módnych magazínov na čele s krásnymi
modelkami či hercami. Každopádne sa to stalo. Spoločnosť Burberry Prorsum sa preslávila aj vďaka
vynálezu gabardénu v roku 1880. „Od roku 1901 je oblečenie od Burberryho označované dnes slávnou
firemnou etiketou rytiera na koni držiaceho zástavu s latinským nápisom Prorsum (Vpred).“ (2)
V roku 1911 vybavila spoločnosť Burberry oblečením i prvého muža, ktorý dobyl Južný pól, na
celom svete známeho Roalda Amundsena. I preto sa značka Burberry Prorsum považuje za symbol
kvality. A je to tak dodnes. Dôležitou osobou bola pre Burberry aj americká manažérka Rose Mario
Bravo, ktorá do reklamných akcií Burberry zasvätila modelku Kate Moss, za módneho návrhára si
zvolila Christophera Baileyho a navyše sa jej podarilo získať pre spoločnosť významné postavenie i
na ázijskom trhu.
Zoznam citácií použitých v článku
(1) Jonas, S. (2008): Móda v premenách času, Rebo Production CZ, spol. s r. o., 98
str.
(2) Jonas, S. (2008): Móda v premenách času, Rebo Production CZ, spol. s r. o., 295
str.
Zdroj obrázkov: Gq.com