Sieť obchodov H&M je známa po celom svete vďaka trendy modelom za priaznivé ceny. Jej vedenie prišlo s novým nápadom, ktorý sa veľmi líši od už zabehnutého reťazca. Na rozdiel od drahých značiek, ktoré zakladajú odnože s nižšími cenami, sa H&M rozhodlo otvoriť obchody COS stores, kde budú v predaji naopak drahšie kolekcie.
Prvý obchod COS – Collection of Style – bol otvorený na jar roku 2007 v Londýne a od tej doby sa vytvorila celá sieť predajní po piatich európskych krajinách: vo Veľkej Británii, Dánsku, Nemecku, Belgicku a Holandsku.Všade, kde je v predaji, má tovar COS úspech a preto sa v blízkej budúcnosti chystá otvorenie mnohých ďalších predajní po európskych štátoch. Hlavným cieľom tejto značky je, aby bolo exkluzívne oblečenie dostupné aj za rozumné peniaze.
COS vyrába ako pánske a dámske oblečenie, tak doplnky a obuv a to všetko vo veľmi jednoduchom štýle. V kolekciách sa vyskytujú klasické strihy, ktoré nikdy z módy nevýjdu, ale aj modely prepadajúce posledným trendom a dokonca aj zmes oboch. Všetky modely ale zostávajú v istej umiernenosti, extravagancie sa u tejto značky nedočkáte.
Predajne COS navrhnuté architektom Williamom Russellom, ktorý vytvoril aj dizajn obchodov Alexandra McQueena alebo Margaret Howell, sa rozpínajú na minimálne 450 m?, aby nedošlo k tlačeniu zákazníkov medzi regálmi.Tovar je rozložený takým spôsobom, aby naozaj pôsobil luxusne, nenarazíte v nich na obrovské hromady oblečenia, ale naopak každý artikel je umiestnený tak, aby bol dobre viditeľný a aby pôsobil ako by patril do limitovanej edície, ktorá sa skladá len z pár desiatok kusov. Jedna z vlastností vytvoreného interiéru je, aby na klientov pôsobil obchod útulne. K dispozícii majú pohodlné kreslá a pri nich rôzne knihy a časopisy, čo zaiste ocení pánsky doprovod nerozhodných dám. K príjemnej atmosfére prispieva aj moderná hudba a tlmené osvetlenie.
Na prehliadke pre tohtoročnú jar-leto boli vidieť predovšetkým svetlé modely na každodenné nosenie, najpoužívanejšími farbami bola biela, béžová a šedá, ozvláštnené občas detailami krikľavých farieb. Dámska kolekcia určená na teplé dni sa skladala prevažne z krátkych sukní, šiat a jednoduchých tielok, aby bolo pri vysokých teplotách zaistené hlavne pohodlie a pocit voľnosti.
Mužské modely sa od dámskych nelíšili ani vo farbách ani v jednoduchosti strihov, modeli predviedli ležérne nohavice, kraťasy tesne nad kolená a tričká z ľahkých materiálov. Naopak kolekcia na večernú slávnosť bola zameraná skôr na tmavé, predovšetkým čierne modely, v dámskej kolekcii prevládali šaty všetkých dĺžok, u pánov klasické skvele pasujúce obleky a košele.
COS prišiel aj s ďalšou zaujímavosťou: na každú sezónu je vytvorený časopis, v ktorom sa so zákazníkmi okrem iné podelí o rôzne informácie ohľadom vzniku kolekcií a ľudí, ktorí sa na tomto procese akýmkoľvek spôsobom podieľajú. Okrem fotiek aktuálnych kolekcií, prináša verejnosti rozhovory s modelkami, stylistami, známymi osobnosťami, ktoré si COS obľúbili a články o miestach, ktoré návrhára inšpirujú. Nejde teda len o klasický katalóg, ktorý je v predaji v každom obchode, ale o možnosť klientom aspoň trochu nahliadnuť do zákulisia tejto značky, ktorá sa stáva stále viac obľúbenou.
Zdroj fotografií: Designer.com, Bp0blogger.com, Girladthecity.com