Globálne obdivovaná Diane von Furstenberg je návrhárkou a podnikateľkou, ktorá vytvorila jednu z
najsvetovejších rozpoznateľných módnych značiek. Diane je najviac predávaným návrhárom od čiac Coco
Chanel. „Vynašla“ zavinovacie šaty, na trh prišla aj so svojim radom kozmetiky a vôní, píše knihy,
jednoducho je symbolom ženskosti v móde.Diane Michelle sa narodila 31. 12. 1946 v Bruseli v Belgicku. Keď mladá Diane odpromovala z
ekonómie na Ženevskej univerzite vo Švajčiarsku, mala vďaka svojej bohatej rodine pred sebou všetky
dvere otvorené. A rozhodla sa, že jej cestou je móda a štýl. Ešte než sa rozhľadela, vidala sa za
princa Egona von Furstenberg a spoločne sa presťahovali do Spojených štátov.
V novom byte sa začala pohrávať s dizajnom. Uchvátil ju úplet, vzory zvieracej srsti a
vytvorila svoj prvý, trocha gýčovitý, ale veľmi farebný štýl. Šila si pre seba šaty a jej priatelia
boli nadšení predovšetkým zavinovacím oblečením inšpirovaným jednoduchýn baletným topom.
Za pár mesiacov sa Diane podarilo dohodnúť si schôdzku s legendárnou Dianou Vreeland,
obávanou šéfredaktorkou módneho magazínu Vogue a niekdajšou „dračicou“ módneho sveta. Tá mala v
moci presadiť alebo zničiť kariéru každého návrhára a tak niet divu, že Diane bola nervózna. Ale
uspela, kolekcia sa páčila a nechali si nejaké kusy na fotenie. To bol jej prvý a najdôležitejší
krok k úspechu.
Na prvej reklamnej kampani sa objavila Diane ako čerstvá mamička s diabolsky ženským a
sebavedomým úsmevom. Jej motto bolo: „Buďte ženou. Noste šaty.“ Prenajala si rpedvádzaciu
miestnosť, oslovila predajcov, objavila sa vo Vogue a v módnej biblii Women´s Wear Daily a neraz
každého obliekala. A to všetko vďaka zavinovacím topom, ktoré navrhla podľa baletného dresu a ten
spracovala do šiat. Tak takto sa zrodili zavinovacie šaty.
Všetko sa to ale stalo príliš rýchlo. Bola na titulnej stránke Newsweeku v 29 rokoch a to bol pre
ňu vraj začiatok konca, aj keď by z toho mala mať skôr radosť. Ale v obchodnom svete sú titulné
stránky v Time či Newsweeku považované za isté prekliatie. Vraj to nosí smolu.
Napriek tomu, že sa v tom čase rozviedla, ostatné šlo skvele. Jej produkty boli úspešné,
vyrábali 25 000 kusov týždenne. V 28 rokoch napísala knihu o kráse, vytvorila úspešnú vôňu s názvom
Tatiana (podľa svojej dcéry), kozmetický rad The Color Authority a cestovala po svete. Nehovoriac o
krásnych mladých milencoch, medzi ktorých patrili napríklad Warren Beatty a Richard Gere. Cítila sa
ako rocková star, bola to fantázia. Ale práve na týchto cestách ju dostihol nemilý fakt, že si
nestrážila financie a požičala si 10 miliónov dolárov. Predala firmu, stratila licenciu na vlastné
meno. Naviac sa liečila s rakovinou jazyka a podnebia. „Môj život sa úplne zmenil Naučilo ma to
pokore. Vždy som bola tak zdravá.“ komentuje svoju chorobu Diane von Furstenberg. Bol to veľký
prepad pre rozvedenú matku dvoch detí. Jej butik bol zatvorený a vyzeralo to, že skončia aj všetky
jej úspešné vône a kozmetika. Stiahla sa z verejného života a na dva roky sa vrátila do Európy.
V deväťdesiatych rokoch sa Diane vrátila do Štátv. Videla na uliciach, ako ženy nosia jej
zavinovacie šaty a uvedomila si, že má druhú šancu. Diane tvorí podľa normálnych žien, vždy si
stráži, čo nosia, čo robia, kam chodia… potom ich vraj môže lepšie obliecť a plniť ich nároky.
Naviac podporuje heslo „byť sama sebou“, preto by nikdy nešla na plastickú operáciu alebo čokoľvek
podobné.
V súčasnosti medzinárodná značka Diane von Furstenberg opanovala ako módu, tak aj
klenotníctva, doplnky, kozmetiku, parfémy. Jej značka sa rozrástla do 50 krajín – New York City,
Los Angeles, Miami, Londýn, Paríž, Hong Kong, Antverpy… V roku 1997 táto svetoznáma obchodníčka
otvorila štýlový ateliér v New York City. Na vnútorný dizajn je použitá fantasmagorická zmes
ružových a purpurových stien, leopardie akcenty, portréty Andyho Warhola a mementá pozbierané z jej
ciest po svete. Jej hlavný ateliér v New Yorku zahŕňa aj divadelný priestor, v ktorom je centrum
kreativity a základňa pre mladých umelcov.
Diane, ktorá v 30 rokoch dosiahla obrat 60 miliónov dolárov ročne a v roku 1989 prekonal
predaj jej výrobkov jednu miliardu dolárov, je dnes majiteľkou obrovského impéria, ktoré spravuje
so svojimi deťmi.
Naviac 17. júna tohto roku sa stala prezidentkou Rady amerických módnych návrhárov a tým získala
veľký vplyv v módnom svete. Diane von Furstenberg je zase kráľovnou a medzi jej princezné,
vyznávačky ženského štýlu. patrí trebárs Gwyneth Paltrow, Uma Thurman alebo Sarah Jessica Parker.
Kolekcia jeseň/zima 2005 – táto kolekcia bola predvedená v rámci New York Fashion Week vo
februári 2005. V kolekcii nám priblížila ruskú step v zime, kolekcia obsahovala predovšetkým teplé
zimné kabáty, ľudové (vidiecke) vršky a široké sukne. Hraje sa s vojenskými detailam, dáva odevom
prísnosť.
Kolekcia jar/leto 2006 – prezentovala ju počas New York Fashion Week v septembri 2005.
Predstavila tu mnoho dlhých odevov, ozdobne lemované a zdobené, sukne v malebných šifónoch a
žerzeje. Celá kolekcia sa niesla v duchu jasne tlačeného priliehavého žerzeja a ako zakaždým to
bola vkusnádámska kolekcia plná ženskosti.
Poslednou známou kolekciou Diane von Furstenberg je na jar/leto 2007. Ako je už u Diane
zvykom, jej kolekcia je zase plná ženskosti, harmónie a srší optimizmom, používa žiarivú výraznú
farebnosť (ružová, žltá), vtipne sa hraje so vzormi. V kolekcii sú predovšetkým predstavené ľahké
šaty, ale aj šortky a topy. Odevy na spodnú časť tela sú vo väčšine prípadov prepojené svojou
dĺžkou a to do polovice stehien.
Zdroj fotogalérie: Style.com