Francois Nars – ikona svetového líčenia a neúnavný inovátor

Vstup Francoisa Narsa do sveta módy a kozmetiky znamenal revolúciu v doterajších trendoch
líčenia, ktorými sa riadili najznámejšie svetové móla. Dajte sa inšpirovať Narsovou cestou za
splnením životného sna a hlavne odvahy nebáť sa vystúpiť proti zavedeným poriadkom.

Francois Nars je už niekoľko rokov považovaný za nekorunovaného kráľa svetového líčenia. Napriek
tomu, že sa narodil do bohatej rodiny, v módnej branži bol úplným nováčikom a za svojou slávou
musel cestovať za „veľkú mláku“ z malej francúzskej dedinky, nikdy sa svojej lásky k móde a
ženskej tvári nevzdal a dokázal od základov premeniť filozofiu ženskej kozmetiky a líčenia.

Oslňujúce začiatky

Korene Francoisa Narsa sa nachádzajú v južnom Francúzsku. Tu vyrastal ako jeden z mnohých
obyčajných chlapcov. Jeho odlišnosťou však bol už od útleho veku veľký záujem o všetko, čo sa
týkalo módy. Niet divu, že dodnes považuje za svoju bibliu francúzsky Vogue. Vtedy však ešte
netušil, že práve jeho práca sa raz na vysnívaných stránkach s veľkou slávou objaví. Profesijné
vzdelanie získal na parížskej Carite Makeup School, kde po prvýkrát naplno rozvinul ideu líčenia
nie ako masky ženy, ale ako nástroja na podčiarknutie individuality jeho nositeľky. Rozhodol sa tak
odstrániť všetky trendy a zvyčajné postupy v prospech poznania osobnosti ženy a vyznenia
originality jej vzhľadu. S touto revolučnou myšlienkou tak predstúpil pred najväčších
svetových návrhárov v New Yorku v roku 1984. A čoskoro nato oslavoval úspech.

Úspech a založenie vlastnej značky NARS

Módnym domom i fotografom sa jeho inovátorský a odvážny prístup zapáčil. Šancu mu tak postupne
dali Dolce&Gabbana, Marc Jacobs, Karl Lagerfeld či Valentino. Z fotografov si medzi prvými
všimli jeho talent Patrick Demarchelier či Richard Avedon. Okrem prestížnych módnych časopisov a
známych návrhárov si o jeho pomoc začali žiadať samy známe osobnosti verejného života z rôznych
sfér. Francois Nars tak stojí za vzhľadom speváčky Madonny, herečky Michaele Pfeiffer či miláčika
francúzskeho národa, očarujúcej Catherine Deneuve.

Nový prístup k líčeniu si však žiadal aj odlišné kozmetické prípravky. Preto sa Nars
rozhodol vytvoriť najskôr malú vlastnú kolekciu dvanástich rúžov Nars. Tie sa v módnom priemysle
okamžite stali hitom a pred Narsom sa tak otvorili dvere na rozvinutie ďalšieho z jeho originálnych
nápadov – založenia vlastnej kozmetickej značky NARS.

 

NARS – garancia originality

Prvá kampaň značky NARS sa rozbehla na jeseň roku 1996. Jej autor nosil v hlave natoľko
špecifickú víziu, že bol jediný, kto mohol splniť náročné požiadavky tvorby kampane. Sám si preto
kampaň režíroval a zároveň všetky produkty fotil a štylizoval. Vznikla tak prvá reklamná kamapň
NARS, ktorá niesla nezameniteľný punc Narsovho rukopisu. Jeho práca sa dočkala aj tlačovej
publikácie, a to v roku 1999, keď vznikla kniha nazvaná X-Ray obsahujúca fotografickú
prezentáciu Narsovho umenia. O dva roky neskôr, v roku 2001, nasledovalo vydanie manuálu dokonalého
líčenia nesúceho názov Makeup your Mind. Značka Nars a jej autor sú dnes už viac ako zavedenými
pojmami v slovníku svetového módneho priemyslu a ako to vyzerá, budeme sa s týmito menami ešte
nejaký čas stretávať. Tomu nasvedčuje aj posledná letná kolekcia značky NARS.

Kolekcia Leto 2010 NARS

Letná kozmetická kolekcia značky NARS je inšpirovaná charakterom a osobnosťou filmovej postavy
Séverine, ktorú vo filme Belle de Jour stelesnila Narsova múza Catherine Deneuve. Kolekcia má preto
odkazovať najmä na vnútornú krásu ženy, ktorá sa na povrchu prejavuje nezameniteľnou
eleganciou.

Zdroj obrázov: Beautyhobby.com, Polyvore.com, Zimbio.com, Blogspot.com, Olamujer.com,
Piercemattieupublicrelations.com, Leskeupines.com, Kenyasstyle.com, Arrebatadora.com,
Highvalleybooks.com.

Newsletter

Prihláste sa na odber noviniek