Giorgio Armani neznamená len obľúbenú svetovú značku s bohatou úspešnou minulosťou, vedenou jedným z najúspešnejších návrhárov celosvetovej módy. Znamená tiež vkus, jedinečný štýl a v neposlednom rade tiež jednu z najbohatších spoločností na celom svete.
O Giorgiovi Armani sa vraví, že je návrhárom, ktorého „zoslalo nebo“. Narodil sa v roku 1934 v severnom Taliansku, v meste Piacenza. Svoje mladé roky neprežil ako návrhár, ale v úplne odlišnom odbore. Venoval sa štúdiu medicíny, ktorá spočiatku bola jeho najväčším koníčkom. Ako jeden z mála svetových návrhárov ho móda nesprevádzala už od detstva.
Giorgio Armani prežil prvý zlom až v roku 1964, ktorý mu zaručil dostať sa do módnej branže. Ako radový zamestnanec pracujúci pre značku La Rinascente dostal ponuku od známej módnej spoločnosti Nino Cerruti. Počas krátkej doby tak vznikla prvá Armaniho kolekcia pre mužov, ktorá niesla názov Hitman.
Štýl Armani – každý po ňom túži
Giorgio Armani odštartoval svoju úspešnú kariéru práve u značky Cerruti, skoro ale zistil, že to nie je meno značky, ale práve jeho modely, ktoré priťahujú zákazníkov. Giorgio Armani sa tak rozhodol „postaviť na vlastné nohy“ a založiť vlastnú značku, ktorá ponesie jeho meno.
[@portabletext/react] Unknown block type "externalImage", specify a component for it in the `components.types` prop
V roku 1975, spoločne so Sergio Galeottim, sa Giorgio Armani už plne realizoval. V roku 1976 prišla zlomová kolekcia kabátov určených ako pre ženy, tak pre mužov, ktorá zahrňovala tradičnú módu vtedajšej doby a zároveň niečo nového, nevšedného, to, čo mnoho žien aj mužov stále viac priťahovalo. Po tejto zlomovej kolekcii si každý Armaniho štýl zamiloval. Charakteristické zvršky ladené do elegantných farieb sa stali horúcim módnym hitom, a tak je to dodnes.
Giorgio Armani je aj dnes stále na výslní
Giorgio Armani je stále na výslní, hoci sa vo svojej tvorbe drží svojho štýlu. Možno práve preto. Jeho osobité prevedenia sa nedajú porovnať s tvorbou žiadneho iného dizajnéra či značky. Naviac, Armaniho modely sú preslávené svojou nositeľnosťou, ktorá je pre zákazníkov taktiež dôležitá.
[@portabletext/react] Unknown block type "externalImage", specify a component for it in the `components.types` prop
V súčasnosti značka Giorgio Armani ponúka nielen dámske a pánske módne kolekcie, ale tiež najrôznejšie doplnky ako sú topánky, kabelky, šperky a mnoho a mnoho ďalších.
Giorgio Armani – dôležité dátumy
[@portabletext/react] Unknown block type "externalImage", specify a component for it in the `components.types` prop
- 1964 – Armani dostáva príležitosť dostať sa hlbšie do módnej branže
- 1970 – Giorgio Armani mal už dostatok skúseností, vďaka ktorým pôsobil hneď v niekoľkých módnych spoločnostiach
- 1980 – značka Armani vydáva jeden zo svojich prvých parfumov
- 1981 – vzniká dcérska značka Armani Junior pre deti
- 1982 – otvorený prvý veľmi úspešný butik v Miláne
- 1983 – značka expanduje do mnohých ďalších krajín
- 1992 – vznik Gio, obľúbené dámske vône
- 1995 – Armani navrhuje módne kolekcie pre golf a lyžovanie
- 1996 – mužský parfém Acqua di Gio
- 1997 – vzniká značka Armani Collezioni a je otvorených hneď niekoľko butikov
- 1999 – Emporio Armani
- 2000 – nový dámsky parfum Mania, Armani vydáva kozmetický rad pre ženy, založenie internetových stránok všetkých dcérskych značiek
- 2002 – Armani otvára v Miláne ďalšie zo svojich butikov
Zdroj fotografií: Armani.com