Módne prehliadky označené ako jeseň 2010 sú už za nami. Máme tak skvelú príležitosť pozrieť sa
späť na módne móla a okrem inšpirácie pre náš jesenný šatník si všimnúť aj niekoľko nových trendov
v oblasti líčenia.
Napriek tomu, že by sa dali trendy jesenného líčenia rozdeliť do troch hlavných kategórií, majú
spoločné dva zásadné princípy. Prvým z nich je zvýraznenie očí, nech ho už dosiahneme akýmikoľvek
spôsobmi. Očí sú momentom, ktorý má kraľovať celému líčeniu. Práve k očiam sa musí okamžite
presunúť pozrnosť diváka. Ako sa hovorí, oči sú oknom do duše. Preto sa jeseň ponesie v duchu
osobnej výpovede ženy. Zásadou číslo dva na jesenné líčenie je ľahký, svetlý a dokonalý vzhľad
pleti. Pleť by mala byť nalíčená čo najprirodzenejším odtieňom make-upu a púdru, ktorý sa čo
najviac približuje naozajstnej farbe pleti. Žiadna prehnane opálená tvár a červené líčka. Všetko sa
nesie v duchu akcentácie očí s presvetlením až spriehľadnením pleti tváre.
Módny dom Chanell a návrhár Giambattista Valli v líčení modeliek stavili na tvrdé a
dominantné líčenie očí. Chanell použil klasickú čiernu extrémnym spôsobom nanášania líčidla, keď
čierne tiene pokrývajú celú plochu viečka a zasahujú aj mimo neho. Démonický efekt je podporený
zosvetlením pleti, ktorá spoločne s perami ustupuje úplne do pozadia. Na spriehľadnenie pleti je
vhodné použiť čo najsvetlejší podkladový make-up, ktorý je následne zafixovaný svetlým púdrom. Na
tvárenku či rúž v prípade líčenia á la jesenný Chanell zabudnite. Pery stačí prepudrovať alebo
nechať bez líčenia.
Pri značke Giambattista Valli maskéri oprášili zvodný ženský mačací pohľad, ktorý dosiahli
pomocou silných čiernych liniek na vrchnom viečku oka. Linky sú vytvarované pomocou silnej vrstvy
čiernej tekutej linky väčšieho priemeru. K výraznejšiemu zúženiu linky dochádza až v zakončení
jeho tvaru. K presvetleniu a rozsvieteniu oka, ktoré pre čiernu linku mierne zapadne, dochádza
vďaka použitiu bielej tekutej linky, ktorá sa stáva zrkadlovým slabším a tenším odrazom linky
čiernej.
Návrhár Phillip Lim doplnil svoje modely o veľmi decentné a svieže líčenie modeliek založené na
dievčenských odtieňoch ružovej farby. Okrem dokonalého vzhľadu pleti je na tvár použitý svetlý rúž,
ktorý dodáva tvári „zdravú“ farbu. Vďaka svetlému líčeniu očí a použitiu kratšej modrej tuhej linky
na spodnom viečku oka modeliek priamo žiari. Jemný a nežný dojem z líčenia dotvárajú „nahé“
pery.
S trochu umiernenejšou verziou dievčenského vzhľadu prichádza Carolina Herrera. Svetlá,
ľahučká pleť nie je zaťažená rúžom. Oči sú nalíčené svetlofialovou farbou, ktorá dominuje celému
vzhľadu. Oči sú nalíčené aj na spodnej strane viečka. Jemnosť líčenia je podčiarknutá len slabým
nánosom maskary a „nahými“ perami.
Alexander Wang ponechal svojim modelkám, podobne ako vo väčšine tohtoročných jesenných
prehliadok, tvár úplne hladkú v čo najprirodzenejšom až svetlom odtieni. Pozornosť sa tak venovala
najmä nalíčeniu očí, ktoré bolo dôrazné s použitím zmesi zemitých hnedých tónov, miestami
prechádzajúcich do zlatej. Výsledné lčenie tak často pripomína dymové líčenie, avšak bez klasickej
čiernej.
V dielni Anny Sui zemité tóny vymenili za bronzovú až zlatú. Pleť modeliek neponechávali
bledú, ale snažili sa ju viac zafarbiť do bronzového alebo marhuľového odtieňa. Ako jedni z mála
použili rúž na pery, a to tmavej farby, ktorý celkový vzhľad v mnohom oživil. V spojení s tvárenkou
vyčarila svieži vzhľad a výraz modeliek.
Zdroj obrázkov: Style.com