Nová kolekcia s.Oliver pre nadchádzajúcu sezónu jeseň/zima 2009/10 je charakterizovaná
predovšetkým kontrastami, ktoré sa v rôznych podobách objavujú vo všetkých dielčich radách aj
doplnkoch.
Najširší rad značky s.Oliver prináša materiály a strihy v štýle „country“ ako opraný denim a
vlna, ktoré kombinuje s ľahkými, vzdušnými materiálmi – saténom a šifónom. Farebné spektrum ide od
teplých po ostré odtiene červenej, fialovej a modrej.
Sezónu s.Oliver otvára surovým, uniformným vzhľadom, ktorý sa snúbi s rafinovanými detailami,
čím si ponecháva ženskosť. Kašmír, krajky, kvetinová potlač a rozviate volány sú kombinované s
ostrými detailami s nádychom vojenského štýlu. Jednoduché línie opraného denimu rozbíjajú vzdušné
tuniky, dlhé sukne a šifónové šaty.
Časť kolekcie sa nesie v duchu hesla „express yourself“ – vyjadri svoje ja. Nevšedbý
východoeurópsky, tibetský a peruánsky folklór je platformou pre funkčné modely s etno prvkami.
Kabáty s imitáciou kožušiny a hrubo pletené kardigany sú doplnené tunikami s bohatými výšivkami.
Casual rad prináša aj „dandy“ štýl. Mužská silueta je zjemnená originálnymi prvkami.
Príjemné, hrejivé materiály ako tvíd, kašmír a zamat sú doplnené kožou. Cigaretové nohavice dlhé
kardigany navodzujú dojem luxusu.
Kľúčovým motívom celej kolekcie je prelínanie štýlov. Inšpirácia vychádzajúca z vplyvov Ameriky
a folklóru východnej Európy je spracovaná do podoby vhodnej pre každodenné nosenie. Syntézou týchto
kontrastov vzniká americký bohémsky štýl. Kockované alebo pruhované potlače sú dotvorené prvkami z
imitácie zvieracej kožušiny. V materiáloch prevláda tvíd a vlna v podobe hrubej pleteniny. Farebná
škála zahrňuje prírodné odtiene béžovej, olivovú a variácie fialovej.
Kolekcia prináša stretnutie jednotlivých dekád. Prísny maskulínny vzhľad 19. storočia zjemňujú
hravé detaily. Puzdrové sukne, cigaretové a plizované nohavice, asymetrické bundičky a kabáty
zjemňujú blúzy a tričká s lesklými aplikáciami. Kolekciu charakterizuje denim, bavlna, lesklé
materiály a nápadité detaily ako výrazné švy a manžety. Ďalším aspektom radu QS je hravý,
dievčenský štýl s ľahko mystickým nádychom v podobe netradičných potlačí s prírodnými motívmi.
Vrstvené topy, krajky, šifón a nevšedné šaty evokujú doby dávno minulé.
Táto mladistvá rada prichádza s vintage vzhľadom. Obnosený denim, obyčajná bavlnené tričká s
potlačami, kože, flanelové košele a pletené mikiny s nórskym vzorom doplnrné blejzrami a tenkými
kravatami spájajú uhladený mestský štýl s prírodnou surovosťou. Čierna, biela a šedivá sú dotvorené
tónmi fialovej, modrej a zelenej. Farebné plochy oživujú nápadité potlače.
Kolekcia doplnkov pokrýva široké spektrum od čistých línií a jednoduchosti až po premyslenú
krikľavosť. Špeciálna pozornosť sa venuje detailom a metalickým logám. Kabelkám, opaskom a
textilným doplnkom dominujú teplé odtiene vo farbách koňaku, kávy, jantáru a terakoty s akcentami
šedej, zelenej a fialovej. Časť kolekcie je inšpirovaná súčasnými ikonami ako Carlou Bruni či
Barackom Obamom. Šik doplnky sú temer architektonicky prepracované.
Firma s.Oliver prichádza so zbrusu novou kampaňou „Living in fashion“ – móda pre život na jeseň
a zimu 2009, pritom ale nezabúda na hodnoty, ktoré v móde vždy vyznávala. Populárna módna značka
s.Oliver slávi práve tento rok letos štyridsaťročné jubileum. Táto úspešne budovaná tradícia udáva
smer celej kampane, ktorej hlavným cieľom je ponúknuť skutočnú módu pre každý deň aj príležitosť.
Energické a sofistikované vizuálne stvárnenie novej kampane s.Oliver je založené na unikátnej
škandinávskej krajine a okúzľujúcom okolí nórskeho hlavného mesta Osla.
Zdroj fotografií: Artforma, s.Oliver, s.oliver-shop.de