Od 1. do 4. septembra prebehli v Paríži, meste tisíca farieb a obdivuhodných módnych kreácií veľtrh
Pret-a-porter. Veľtrh módy, krásy, trendov a osobitých nápadov. Až z toho oči prechádzali. Každý
polrok sa v Paríži zídu ľudia, ktorí niečo znamenajú vo svete módy a všetka odborná verejnosť. Na
týchto veľtrhoch sa dá vidieť to, čo nás čaká v nasledujúcich niekoľkých sezónach. Chcete vedieť
vopred, čo sa bude nosiť? V Paríži uvidíte všetko.
Zhruba pol roka očakávaná módna akcia je tu. Všetci milovníci módy, či už ľudia z branže či
laici, sa dočkali. Módne veľtrhy s dlhodobou tradíciou a presláveným menom sa konali kde inde ako v
Paríži, Mekke umelcov a designérov v Porte de Versailles. Veľtrh bol rozprestretý v niekoľkých
halách a naozaj sa bolo na čo dívať. Vystavovatelia prezentovali vo svojich stánkoch naozaj to
najlepšie, čo mohli ponúknuť. Veľtrh bol určený len obchodníkom a ľuďom, ktorí vlastnia či pracujú
vo firme podobného zamerania.
Veľtrh mal samozrejme za úlohu predstaviť nových módnych tvorcov a značky, uzavrieť výhodné
kontrakty a informovať o trendoch nielen na zimu 2006/07 a leto 2007, ale aj pomerne dopredu a to
zimu 2007/08 a leto 2008. Na veľtrhu sa práve preto dali nájsť nielen trendové stánky, kde boli
umiestnené figuríny oblečené podľa tých najdôležitejších štýlov, časopisy s hlavnými siluetami,
strihmi a farebnicami a to všetko na pozadí vystavaných zátiší upravených do určitého štýlu.
Inšpirácia na nás dýchala zo všetých strán.
Bezosporu sa hovorí o veľkej módnej a spoločenskej udalosti. Na jednom mieste sa zhromaždilo
toľko vystavovateľov, výtvarníkov a obchodníkov – ľudia z roznych končín planéty a z rôznych
odborov. Veľtrh rozširuje obzor nielen návštevníkom, ale aj vystavujúcim, ktorí prezentujú svoju
prácu pod zrakmi stoviek konkurenčných firiem. Vystavovatelia sa zišli z 50 krajín na priestore 66
000 m? a najväčší inovatívny salón sídli na 3. vývojovom poschodí. Najviac zahraničných
návštevníkov prišlo zo Španielska, Talianska, Japonska, Belgicka Grécka a samozrejme nechýbali ani
Američania a obyvatelia Ruska.
Veľtrh je unikátny v rozmanitosti a výbere módy. Ako už je uvedené vyššie, predstavili sa tu 3
nové „podveľtrhy“.
SO ETHIC
Viac než 40 medzinárodných značiek, ktoré sa zameriavajú na „etickú a morálnu“ módu a
ukazujú, že aj takáto móda môže byť príťažlivá a trendy. Tvorcovia rešpektujú tzv. zásady módy „
Deklaráciu módnej etiky“.
Časť veľtrhu, ukrývajúca kolekciu doplnkov vysokej cenovej relácie. Priestor, kde sa tvorcovia
doplnkov predstavili, bol chápaný ako akási „čierna krabica“ s rohovým nábytkom a s barom
šampanského. Práca designérov na týchto výrobkoch vyžadovala skutočnú fantáziu a originalitu. Šlo o
doplnky extravagantné a avantgardné.
Podtitul jedného z prezentačných veľtrhob, kde pod jednou strechou nájdete viac než 1500 značiek
z ktorých 60 % ne medzinárodných. Veľtrh každoročne navštívi viac než 43 000 návštevníkov a z toho
41 % cudzincov. V súčasnej dobe vzrastajú tri „podveľtrhy“, ktoré sa tu tento rok objavili prvý
raz. Novinkou je SO ETHIC – „morálna“ móda, vhodná do zamestnania, SHIBUYA, móda pre mladých vo
vekovej kategórii 15 až 25 rokov. THE BOX, rýchlo rastúci veľtrh doplnkov.
Veľtrh Atmosphere d´ete (Atmosféra leta) obsahuje 9 módnych svetov a 2 svety doplnkov –
Atmosphere – miesto stretnutia módnych návrhárov.
Be Twin – tu nájdete módu podľa dnešných prianí
L’Expression – veľtrh inšpirovaný mestským modernizmom
Adresse Premiére – srdce módy, tu sú umiestnené klasické a hlavné značky, ktoré väčšina z nás
pozná.
SHIBUYA je veľtrh, ktorý sa zaoberá módou vo vekovej kategórii 15 až 25 rokov a je otvorený
všetkým kreáciám a inšpiráciám. Je tp vzrušujúci štýl, mestská kultúra rozoznievajúca sa ulicami
Shibuya.
ďalej sme mohli vidieť výstavy 55 bábik oblečených podľa módnych tvorcov pod názvom BLYTHE,
ktorá bola dovezená do Paríža. A samozrejme živá prehliadka, ktorá nesmie chýbať na žiadnej
podobnej akcii. Touto formou sa predstavili tvorcovia ako Philipp Plein, Kanabeach, Andrea Crews,
Naja Lauf a Paco Chicano.
Viac než jednoduchá tradičná show Who’s next je označenie pre značkovú módu skôr oriantovanú pre
mladých, zhromaždenú pod jednou halovou strechou. Veľtrh prezentuje každú sezónuunikátny a
dynamický pohľad na módne trendy. Stánky sô skôr vo svetovom vzhľade, hraje v nich hudba spojená so
štýlovým oblečením a všetko vám pripadá ako jedna veľká párty, skôr ako veľtrh usporiadaný za
účelom uzavretia obchodov. Prehliadky, ktoré v tejto hale prebiehajú, sú doplnené tancom a trikmi
talentovaných mladých ľudí.
Každé obdobie veľtrh predstavuje viac než 570 medzinárodných značiek a je spojený s veľtrhom
doplnkov zvaným PREMIERE CLASSE. Spoločne tvoria skutočne kompletnú ponuku pre distribúciu na
dnešný náročný spotrebiteľskú trh.
Ide o medzinárodný veľtrh doplnkov, ktorý sa koná dvakrát ročne v Pote de Versailles. Patrí
medzi Európske uxkluzívne módne udalosti doplnkov. Návrhári a komerčné značky vystavujú to
najlepšie z módneho doplnkového priemyslu – rukavice, okuliare, klobúky, obuv, šperky, dáždniky,
kabelky, šály, šatky – ponuka je určená na bežné nosenie (ready to wear). Poskytuje medzinárodným
kupujúcim (veľkým obchodným reťazcom, predajcom topánok a koženého tovaru, predajcom šperkov, atď.)
naozaj veľký výber. Každý si zaiste vyberie.
Kupci navštevujú veľtrh Premiere Classe, aby objavili originálne a inovatívne produkty a zistili
trendy pre rôzne príležitosti nosenia. Veľtrh prináša viac než 550 tvorcov mestských značiek pre
mužov aj ženy, ktoré inšpirujú módu dneška aj zajtrajška. Na veľtrhoch bolo predstavených celkom
525 kolekcií (Premiere Classe 295 kolekcií a doplnkov, Who’s next fame 145 tvorcov oblečenia a
Fresh 85 mladých módnych tvorcov) ukazujúcich exkluzívny výber pre distribúciu.
Pokiaľ vás tieto informácie natoľko zaujali, že by ste radi videli všetko to, o čom som
hovorila, na vlastné oči, zavítajte do krázneho a romantického Paríža zhruba za pol roka.
Presnejšie, ďalší veľtrh predstavujúci nové trendy sa koná 1. – 4. februára 2007 v Porte de
Versailles.
Pre informáciu, vstup na každý veľtrh sa pohybuje okolo 30 euro a musíte sa preukázať vizitkou z
módneho odboru. Nebojte sa, nijako zvlášť do nekontrolujú. Tak za pol roka, milé dámy…
Zdroj fotogalérie: Prerparis.com, Whosnext.com