Tretím dielom uzatvárame sériu článkov o prebiehajúcej retrospektívnej výstave Alexandra
McQueena v newyorskom Metropolitnom múzeu s názvom „Savage Beauty“. Rovnako ako výstava, aj článok
vám prestaví kľúčové momenty zo života módneho mága Alexandra McQueena až do jeho tragickej smrti v
roku 2010.
Na Met Ball v roku 2006 dorazil McQueen v sprievode Sarah Jessicy Parker. Obaja na sebe mali
tartanové modely z jeho kolekcie.
Šaty v jarnej kolekcii 2007 Saraband boli posiate naozajstnými živými kvetmi. Keď začali kvety z
modelov padať, obecenstvo si myslelo, že sa jedná o ďalší špeciálny McQueenov efekt. Pravda však
bola inde. „Kvety opadali, lebo k šatám boli pripevnené asi tak päť minút pred začiatkom show,“
komentovala Sarah Burton.
Fascinácia jeho matky genealógiou priviedla McQueena až k príbuznej, ktorá vraj bola obesená v
Saleme z podozrenia z čarodejníctva. Toto odhalenie inšpirovalo dizajnéra vytvoriť divokú
kontroverznú kolekciu, ktorá len utvrdila, že McQueen nezabudol, ako sa dostať ľuďom pod kožu.
Jednotlivé kúsky z kolekcie sa veľmi dobre predávali v Amerike.
McQueen bol obklopený pozoruhodne lojálnym a pozoruhodne talentovaným tímom spolupracovníkov po
takmer celú dobu jeho kariéry. Vrchol spolupráce predstavovala kooperácia s klobúčnik Philipom
Treacy.
Osudom Daphne Guiness bolo vždy nosiť plášť múzy.
Dystopia (opak utópie), ktorú McQueen predviedol na jeseň roku 2009 v kolekcii „The Horn of
Plenty“ bola tak rušivá, ako len si mohol McQueen priať. Návrhár si jednoducho nemohol pomôcť.
Kolekcia bola tiež neuveriteľne krásna.
Bol to naozaj Lee (Alexander McQueen), ktorý sa objavil v prezlečení za zajaca na konci módnej
prehliadky pre jar 2009?
Pre Alexandra McQueena, bola Atlantis Neverlandom, svätyňou v zlých časoch. Raz povedal Nickovi
Knightovi, že najšťastnejší bol pod vodou, keď sa potápal.
So svojou túžbou po nepohodlí vystúpila extravagantná Gaga vo svojom videoklipe Bad Romance v
Armadillo topánkach. Boli založené na image Allen Jones, britskom pop-artovom maliarovi, ktorého
designy boli inšpiráciou pre nábytok „Mechanického pomaranča“. Lee mal najmenej jeden jeho stôl aj
doma.
Tento anjelský look z tvorby Alexandra McQeena bol posmrtne prezentovaný v kolekcii jeseň
2010.
Zdroj obrázkov: Style.com