Na brnenskom Výstavisku sa skončil 17. veľtrh očnej optiky, optometrie a oftalmológie OPTA.
Ďalší ročník sa uskutoční v termíne 4. – 6. 2. 2011. Veľtrh OPTA navštívili niektoré známe
osobnosti, o. i. návrhár Osmany Laffita, ktorý tu na podporu značky Osmany Laffita Eyewear
usporiadal módnu prehliadku, moderátorka Halina Pawlovská alebo spevák Jiří Helekal.
Spoločnosť
Mr. Gain, ktorá je popredným českým dodávateľom okuliarových obrúb a slnečných
okuliarov, už tri roky spolupracuje s návrhárom
Osmanym Laffitom.
Ako darček pre návštevníkov tohtoročnej Opty pripravila prehliadku jeho módy s názvom
Osmany Laffita Fashion & Eyewear Show.
Slávny návrhár kubánskeho pôvodu v Brne predstavil 43 miliónov modelov prevažne letnej a
spoločenskej módy. Prehliadka žiarila farbami – púdrovo ružovú a fialkovú, smotanovú, teplú žltú i
zelenú, nechýbali však ani čiernobiele kombinácie a čisto čierne modely.
Divákov zaujali luxusné materiály plastického vzhľadu, často s flitrovými aplikáciami, nápadné
šperky i preslávené Osmanyho topánky s takými vysokými podpätkami, že i skúsené manekýnky mali čo
robiť, aby zachovali elegantnú chôdzu. Jedno mali dámske modely spoločné – či už išlo o elegantné
koktejlky alebo rafinovane strihané večerné šaty, všetky lichotili ženskej postave a počiarkovali
jej krivky. O to extravagantnejšie pôsobili pánske modely odvážne kombinujúce prvky plážovej a
spoločenskej módy.
Osmany Laffita si potrpí na nezvyčajné miesta prezentácií a i na Opte chcel zmenu. Keď tu v roku
2007 na veľkolepej show uviedol na trh značku Osmany Laffita Eyewear, prechádzali sa modelky
po klasickom móle. Tentokrát sa dejiskom prehliadky stala priamo expozícia spoločnosti Mr.
Gain. Spoločne s krásnymi šatami a módnymi doplnkami sa predstavili i slnečné okuliare Osmany
Laffita Eyewear. Ako informoval majiteľ spoločnosti Mr.Gain Petr Andrys, za tri roky existencie sa
ponuka tejto značky rozrástla na 18 modelov slnečných okuliarov a 56 modelov okuliarových rámov,
všetky v niekoľkých farebných variáciách. Niekoľko noviniek malo premiéru práve na tohtoročnej
Opte. Značka Osmany Laffita Eyewear sa predáva predovšetkým v Českej a Slovenskej republike, od
minulého roka sa presadzuje tiež na trhu USA.
Miestom konania 16. ročníka medzinárodného veľtrhu očnej optiky, optometrie a oftalmológie OPTA
sa stal nový multifunkčný pavilón P brnenského Výstaviska, ktorý pod svojou strechou sústredil
výstavnú časť i kompletný sprievodný program. Napriek nepriaznivej ekonomickej situácii zostala
k veľtrhu lojálna väčšina vystavovateľov. Predstavilo sa 195 vystavujúcich firiem z 26 krajín,
ktoré na výstavnej ploche 4000 metrov štvorcových prezentovali ponuku 240 značiek. I
návštevnosť zostala na úrovni posledných ročníkov. V prvých dvoch dňoch si ponuku vystavovateľov
pozrelo 4878 registrovaných návštevníkov z 27 krajín a celková návštevnosť podľa očakávaní prekročí
5200 osôb. Podiel zahraničných návštevníkov prekročil 17 %. OPTA 2010 svojím rozsahom i kvalitou
ponuky potvrdila pozíciu vedúceho optického veľtrhu v krajinách strednej a východnej Európy.
Vystavovatelia prezentovali nové kolekcie rámov a slnečných okuliarov na rok 2010 a desiatky
zaujímavých noviniek, ktoré rozšíria ponuku na českom a stredoeurópskom trhu v oblastiach
korekčných a kontaktných šošoviek, technológií a optických i oftalmologických prístrojov. Po
piatykrát sa na veľtrhu udeľovali ceny najlepším exponátom. Do súťaže TOP OPTA firmy prihlásili
rekordných 24 exponátov a hodnotiaca komisia nominovala na ocenenie 9 najlepších. Cenu TOP OPTA
2010 nakoniec získali štyri výrobky: prvé jednodenné silikón-hydrogélové kontaktné šošovky na svete
1•DAY ACUVUE® TruEye™ od spoločnosti Johnson & Johnson Vision Care, individuálne pracovné
okuliarové šošovky Impression Ergo FreeSign vystavovateľa Rodenstock ČR, ďalej prístroj japonskej
značky Topcon SCAN-1, ktorý ako prvý na svete umožňuje použitie technológie OCT na štrbinovej lampe
(novinku prezentovala firma Geodis Brno), a napokon rám okuliarov z kolekcie Ludwig Rosenberger s
patentovaným uchytením bočníc bez použitia skrutiek (vystavovateľom bola spoločnosť Aglaja).
Veľkú pozornosť vzbudil nový inšpiratívny projekt Očná optika 3000, ktorý názorne predstavil
trendy v prezentácii optického tovaru a nové možnosti členenia a interiérového zariadenia
predajného priestoru. ?Zvýraznená téma ročníka Presbyopie 45+ zamerala pozornosť na produkty
skvalitňujúce videnie strednej a staršej generácie. Problematike slabozrakosti a vývoju korekčných
pomôcok v tejto oblasti sa venoval i tradičný cyklus odborných prednášok, ktorého sa vo dvoch dňoch
zúčastnili stovky poslucháčov.
Pri príležitosti 16. ročníka veľtrhu OPTA sa uskutočnil 3. celoeurópsky kongres o vzdelávaní
v optometrii. Tradičného stretnutia sa zúčastnilo 85 vysokoškolských pedagógov a ďalších
odborníkov z 23 krajín, ktorí rokovali o spolupráci medzi univerzitami a harmonizácii európskeho
vzdelávania v odbore optometria.
Súčasne sa v Brne zišiel výkonný výbor Európskej rady optiky a optometrie ECOO. Kongres
usporiadalo Spoločenstvo českých optikov a optomeračov v spolupráci s ECOO, partnermi boli
spoločnosti Veletrhy Brno a CIBA Vision.
(Uverejnené informácie sú predbežné. Konečná záverečná správa bude spoločnosťou Veletrhy Brno
a. s. vydaná po vyhodnotení všetkých štatistických údajov. Uvádzanie štatistickej hodnoty
vychádzajú zo zásad zverejňovania štatistických údajov veľtrhov a výstav združených v
UFI.)
Zdroj obrázkov a informácií: tlačové stredisko BVV