Slávnostným večerom vyvrcholila minulý týždeň súťaž Frisco ti dá štýl, v rámci ktorej ponúklo
Frisco spolu so združením podporujúcim českú módu Czech Fashion príležitosť nádejným módnym
tvorcovm. Víťazom sa stal so svojou kolekciou strieborných šperkov mladý návrhár Jan Semerák. Celý
slávnostný večer sa niesol v duchu módy. Hostia mohli obdivovať módnu prehliadku novej kolekcie
dizajnérovych klobúkov Libky Safr, ktorú spolu so súťažnými návrhmi predviedli Česká Miss World
2010 Veronika Machová, víťazka Supermodel ČR & Super Model of the World Alena Reková a ďalšie
modelky. Súťaž uzavrela slávnostná párty, na ktorej zažiaril rad hviezd zo sveta modelingu a
módneho biznisu.
Súťaž Frisco ti dá štýl bola spustená 1. júna 2010 na webe www.friscodrink.cz. Mladí autori do
nej zasielali svoje návrhy na novú kolekciu oblečenia, šperkov alebo doplnkov Frisco, ktorých štýl
mal byť „fresh“, ako je samotný drink Frisco. Verejnosť zvolila hlasovaním na webe desať najlepších
návrhov a odborná porota z nich potom vybrala troch finalistov.
Na slávnostnom večere, ktorý sa konal v stredu 25. 8. 2010 v Retro Music Hall v Prahe,
mohli diváci vôbec po prvýkrát uvidieť tri realizované finálové návrhy od autorov
Petry Páchovej, Jana Semeráka a Tomáša Vacka. Z nich porota až na záver
vybrala víťaznú kolekciu.
Víťaz súťaže získal odmenu vo výške 40 000 Kč a exkluzívnu zmluvu na výrobu kolekcie Frisco. „
Snažil som sa šperky vytvoriť tak, aby vystihovali náladu spojenú s nápojom Frisco. Som rád, že môj
návrh porotu oslovil, víťazstvo v súťaži si veľmi cením,“ komentuje svoj úspech Jan Semerák.
V odbornej porote zasadla jej predsedníčka Libka Safr, módna návrhárka a zástupkyňa
združenia Czech Fashion, módna návrhárka Šárka Šišková, módny riaditeľ Elle Jano Kimák a brand
manažérka značky Frisco Markéta Hamplová.
Podľa vyjadrenia samotných porotcov išlo o naozaj náročné rozhodovanie. „Jan Semerák
najlepšie vystihol zadanie súťaže a tým sa najviac priblížil nášmu očakávaniu,“ zdôvodňuje Libka
Safr konečný verdikt poroty.
Jan Semerák je dvadsaťšesťročný čerstvý absolvent odboru priemyselného dizajnu na VUT Brno.
Zúčastnil sa radu súťaží, v celosvetovej súťaži Electrolux Design Laboratory 2009 bol vybraný z
viac ako 900 súťažiacich medzi 25 najlepších s návrhom práčky MAGLEVUS využívajúcej levitáciu.
Venuje sa priemyselnému dizajnu širokej škály spotrebných predmetov, v súčasnosti zhotovuje
prototyp písacích potrieb pre japonského výrobcu per ZEBRA. Svoju bakalársku prácu prezentoval na
výstave Design 08 VUT Brno a diplomovú prácu Diaľkový autobus na terajšej výstave We are done v
Technickom múzeu v Brne. Zaujíma sa aj o maľbu a prírodu, ktorej tvary využíva v dizajne.
Srdce hlasujúcich i poroty si získal krehkými a poetickými striebornými šperkami nesúcimi i
charakteristické farby Frisca – žltú a svetlozelenú.
Popri víťazovi celej súťaže sa predstavila aj autorka návrhu, ktorý si ako svojho favorita pre
kolekciu Frisco odhlasovala verejnosť na webových stránkach http://www.friscodrink.cz/czechfashion.
Autorkou návrhu s najväčším množstvom hlasov je
Jana Thálová tvořící pod značkou
Yana Thal. Návrhárka vyštudovala VOŠ odevného návrhárstva v Prahe, v roku 2004
pracovala v ateliéri M. Shariff Sharify v Londýne a následne spolupracovala s Vilmou Oakley na
výrobe korzetov pre renomované londýnske značky. Za svoj víťazný návrh získala cenu 10 000 Kč.
A pretože išlo o večer Frisca, nemohli chýbať samozrejme ani nápoje. Príjemným spestrením
programu sa stala barmanská show Jana Střelečka, ktorý majstrovsky miešal drinky z Frisca a diváci
ich mohli na mieste ochutnať. Celý program, ktorým hostí svižne sprevádzal moderátor a herec Lukáš
Hejlík, zakončila bublinová show Matěja Kodeša – pretože Frisco, to sú predsa bublinky.
Frisco – alkoholický drink, ktorého základnou surovinou je kvalitný jačmeň, je v Českej
republike jediným nápojom na báze sladu. Pomocou špeciálneho procesu vzniká sladina, ktorá je
následne fermentovaná – kvasená. Aby sme dosiahli vycibrenú chuť nápoja, musí počas niekoľkých
týždňov dozrievať. Do nápoja sa pridávajú kvalitné prírodné arómy. Frisco sa vyrába v dvoch
variantoch, Frisco DRY je na trhu od jesene 2008 a odlišuje sa od štandardného drinku Frisco
predovšetkým nižším obsahom cukru.
Zdroj obrázkov: poskytol PLEON Impact