Značka Louis Vuitton dobýva Rím: v starom slávnom kine otvoril svoj vlajkový obchod!

Otvorenie prvého vlajkového obchodu Louis Vuitton v Taliansku dňa 29. januára 2012 predstavuje pre túto slávnu firmu s koreňmi vo výrobe batožín a kufrov veľký míľnik v jej histórii a posilňuje jej prítomnosť v Európe. „V tomto historickom prostredí, ktoré bolo skoro sto rokov zasvätené kinematografii, nás čakala obrovská kultúrna a architektonická úloha. Nechceli sme, aby sa pri renovácii stratilo čokoľvek zo slávnej histórie sa symbolikou Večného mesta, takže tento pozoruhodný projekt musel skombinovať výnimočne vysokú kvalitu remesla a kultúry v čase,“ vysvetľuje Yves Carcelle, predseda predstavenstva spoločnosti Louis Vuitton.

V roku 1988 sa značka Louis Vuitton prvýkrát vydala do Ríma a otvorila svoj prvý butik na slávnom námestí, kde sa nachádza aj bazilika San Lorenzo in Lucina. O viac ako dvadsať rokov neskôr otvorila Roma Etoile svoje dvere návštevníkom. Projekt značkového obchodu v bývalom starom kine, ktoré bolo medzi obyvateľmi Ríma veľmi obľúbené, je dielom architekta Petera Marina. Vlajkový obchod, jeden z takzvaných Maisons, ponúkne kompletný sortiment produktov. Návštevník bude prechádzať okolo diel českého umelca Georga Dokoupila smerom k, srdci priestoru, kde eliptické schodisko skladá poctu barokovej architektúre talianskej metropole a vďaka svojmu nezvyčajnému tvaru ponúka priehľad do všetkých troch úrovní.
Exteriér predajne Louis Vuitton v RímeInteriér predajne Louis Vuitton v RímeHistorický pohľad na budovu predajne Louis Vuitton v Ríme
Tento výnimočný renovačný a architektonický počin bude domovom tým najprestížnejším kreáciám značky. Cestovná batožina, luxusný kožený tovar, dámska a pánska konfekcia, hodinky, šperky a doplnky sa budú deliť o priestor bývalého kina… však projekcie krátkych filmov, dokumentov a pôvodného materiálu sa tam budú konať aj naďalej.
Laury Delli Colli na červenom koberci
Dokumentárny film Handmade Cinema z produkcie Luchino Viscontiho di Modrone, ktorý režíroval Guido Torlonia podľa námetu Laury Delli Colli, odštartuje program filmových projekcií. Je to dôkazom uznania, ktorú značka Louis Vuitton má pre filmárske remeslo. Súčasťou aktivít v oblasti kinematografie je spolupráca s Centro Sperimentale di Cinematografia, najstaršou a najslávnejšou filmársku školou. Cieľom tohto partnerstva je napomáhať vyhľadávanie a rozvoj nových talentov – úplne v duchu hodnôt značky Louis Vuitton: budovať a odovzdávať to najlepšie z tradičných odborných znalostí a zručností vo všetkých oblastiach umenia a remesiel.

Zdroj obrázkov: MMH Polo, Louis Vuitton

Newsletter

Prihláste sa na odber noviniek