Aké je tajomstvo úspechu značky STEVULA a prečo by ste ju mali poznať?

Milé čitateľky, rozhodli sme sa vám postupne predstaviť ikonické značky a dizajnérov slovenskej módnej scény. Prečo? Lebo aj naša lokálna tvorba má kvalitu svetových rozmerov a je škoda ju nepoznať. Dnes začíname pánskou značkou STEVULA, ktorú preslávili ikonické košele pre moderného muža. Vyspovedali sme konateľa značky Michala Števulu, aby nám povedal viac.

Ako vznikla myšlienka založiť projekt STEVULA? Čo bolo prvým impulzom?

Ako to už často býva, prvotným impulzom bol pocit určitého nedostatku, čo sa týka nákupu pánskych košieľ. V roku 2015 nebola príliš veľká ponuka košieľ v e-shopoch, mnohé veľké značky nemali svoje e-shopy spustené na Slovensku a ponuka slovenských e-shopov často obsahovala iba produkty z Poľska alebo z Číny, ktoré neboli extra kvalitné.

Módu mám rád, zvykol som nakupovať kvôli svojej práci v obchodoch zo zahraničia, až som si povedal, že prečo nevyužiť skúsenosti z medzinárodného obchodu a umožniť aj slovenským mužom nosiť kvalitnú košeľu, ktorá ich bude reprezentovať. Začali sme košeľami a tento rok sme pripojili aj pánske chinos nohavice, ktorými určite nekončíme. 😊

Čo všetko nájdeme vo vašom shope? Aký typ zákazníka si v ňom príde na svoje?

V našej ponuke máme dnes pánske košele v troch strihoch, aby sme dali možnosť nosiť naše košele mužom rôznych postáv. Ďalej máme v ponuke chinos nohavice našej značky, ktoré presne zapadnú do štýlu Smart Casual, ktorý razíme. Pod tričká ponúkame jedinečné neviditeľné tričká, ktoré nepresvitajú (v porovnaní s bielym tričkom) a dostupné je aj tričko so zosilneným podpazuším pre mužov, ktorí sa viac potia. To je naša hlavná ponuka. Okrem toho máme boxerky, drevené motýliky, traky na košeľu a iné doplnky. 

Ukážka rôznych farieb košelí.
Ponuka košiel značny STEVULA je naozaj pestrá.

Kto všetko tvorí tím Stevula – aké oddelenia sú vo firme zastúpené?

V dnešnej dobe nemusíte mať na všetko vo firme človeka, ale veľa vecí je možné outsourcovať vo firmách, ktoré sú na tieto veci väčší experti ako my. Tým, že budujeme svoju vlastnú značku, tak nepreberáme marketingové podklady od dodávateľa, ale musíme všetko vymyslieť sami. Veľa vecí by sme sami nezvládli, preto je efektívnejšia spolupráca s expertmi.

Vo firme som fyzicky ja a môj otec, ktorý sa venuje hlavne výrobnej časti našej firmy, pretože má v tomto obore 25-ročné skúsenosti. Ja sa venujem rozvoju značky, marketingu a komunikácii so zákazníkmi. Okrem toho máme pomocnú brigádnu silu k expedícii zásielok.

Využili ste na propagáciu influencer marketing? Ak áno, aká je vaša skúsenosť? Ak nie, prečo?

Využili sme niekoľkokrát menších influencerov, ktorým sme poskytli naše produkty na nezávislé hodnotenie, prípadne spätnú väzbu. Skúsenosti boli rôzne, od vyslovene negatívnych po poslednú veľmi pozitívnu. Určite budeme v tomto smere pokračovať, je však potrebné citlivo a dôkladne vyberať influencerov, aby boli približne vaša cieľová skupina a spolupráca mala vôbec nejaký zmysel.

Instagramový účet Stevula má niečo cez 10 tis. followerov. Kedy začal takto dynamicky rásť?

Zo začiatku sme mali Instagram na okraji záujmu, avšak minulý rok sme sa mu začali venovať intenzívnejšie a to spôsobilo aj rýchlejší rast. Dnes je to jeden z našich dôležitých marketingových kanálov.

Dizajn košiel vzniká na SK. Ako si prebieha tento proces?

Našom základnou myšlienkou bolo, že chceme mať ponuku, ktorá sa bude obmieňať a dizajn nebudeme opakovať. Nechceli sme ponúkať celé roky to isté. To súvisí aj s odevným odpadom, pretože sa nám touto cestou darí produkovať iba taký počet výrobkov, ktorý bude predajný. Je to síce náročnejší proces ako masová výroba, ale vidíme v ňom cestu.

Na začiatku hľadáme medzi výrobcami látok vhodné vzory, ktoré následne použijeme na košeliach. K tomu musíme doladiť kontrasty (ak bude daný model nimi disponovať) a doriešiť ostatné súčasti košieľ – gombíky, výstuže, nite atď.. Následne je potrebné všetko pripraviť pre výrobu a potom už konkrétnu požiadavku môže pre vás spracovať výrobca. 

Čím sú vaše produkty unikátne v porovnaní s konkurenciou?

Okrem dizajnu, ktorý je veľmi subjektívny, je to hlavne pomerom cena vs. kvalita. V cenovej úrovni, v ktorej sa pohybujeme nemáme podľa môjho názoru na Slovensku konkurenciu. Vychádzam z toho, že viem kde kupujeme látky, aké nite a komponenty používame a zároveň v akej kvalite sú ušité košele. Povedzme, že košeľu ušiť je jednoduché, ale kvalitnú košeľu ušiť je niečo úplne iné. K tomu potrebujete aj určite technológie a skúsenosti, ktorými nie každá firma disponuje, preto spolupracujeme s firmami s dlhoročnými skúsenosťami v oblasti výroby košieľ.

Ukážka extravagantných vzorov košiel.
Značka ponúka tiež extravagantné varianty pre moderného muža.

Okrem samotných produktov, ktoré musia byť veľmi dobré, je dôležité pri budovaní našej značky aj celkový zážitok z online nakupovania v našom e-shope. Tým nemyslím len rýchle doručenie na druhý deň, pretože komu sa chce čakať 5 dní na tovar..? Ide hlavne o prozákanícky prístup, kedy telefonát od zákazníka neznamená paniku, ale naopak príjemný rozhovor, kde sa mu snažíme úprimne a profesionálne poradiť. Veď zákazník je ten, pre ktorého to robíme. Ak bude on spokojný, potom budeme aj my.

Aký je najpredávanejší produkt – čo muži najviac vyhľadávajú?

Asi neprekvapí, že sú to pánske košele. Dnes už aj muži hľadajú niečo nové, nechce sa im dookola nosiť rovnakú modrú košeľu, preto u nás oceňujú širokú ponuku vzorov a dizajnov. Vidím to hlavne na opakovaných nákupoch, ktoré ma veľmi tešia, pretože vtedy vidím, že zákazník je naozaj spokojný a rád sa vráti. V podstate sme mu vyriešili určitý problém (nedostatok) a to je našim zadosťučinením, preto robíme to, čo robíme.

Organizujete módne prehliadky príp. iné eventy, kde môžme natrafiť na vašu značku?

Samotné eventy alebo prehliadky neorganizujeme, skôr sa zúčastňujeme rôznych iných. Napríklad v blízkej dobe budeme na výstave Dámsky a pánsky svet, ktorá sa bude konať v Refinery Gallery v Bratislave 25.-26. októbra.

Klasická otázka: aké sú plány do budúcna?

Radi by sme rozšírili našu značku a poskytli pánom možnosť mať od nás viac druhov oblečenia, prípadne doplnkov. Naša predstava je byť nielen predajným miestom, kde si vyberiete niečo čo sa vám páči, ale hlavne partnerom, na ktorého sa môžete spoľahnúť. 

Diskusia

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Newsletter

Prihláste sa na odber noviniek