Ako schudnúť? Poznáme 10 druhov ovocia, ktoré vám budú nápomocné!

O ovocných diétach sa už napísalo kadečo. Raz sú populárne detoxy z ovocných štiav podľa modeliek Victoria’s Secret, inokedy sa odborníci zhodujú, že konzumácia ovocia nemá čo v zoštíhľujúcom jedálničku hľadať. Ak si teda chceme udržať zdravie a peknú postavu z dlhodobého hľadiska, extrémne obedzovanie stravy nie je riešením. Vo všetkom platí dodržiavanie zlatej strednej cesty, takže aj konzumácia malého množstva ovocia je nevyhnutná. Totiž práve ovocie obsahuje živiny, ktoré náš organizmus počas chudnutia veľmi ocení.

Pravdou však je, že prezretejšie a sladšie ovocie proces chudnutia výrazne sťažuje. Preto sa vyhnite sušenému ovociu, kompótom a prezretým ovocným plodom. Keďže ovocie obsahuje sacharidy, je pri chudnutí tiež potrebné strážiť čas, kedy ho konzumujeme. Vhodné je dopriať si dennú dávku ovocia dopoludnia, kedy máme vyšší výdaj energie a kalórie sa ľahšie spaľujú. Kvôli energii si môžte dať ovocie aj poobede za predpokladu, že máte naplánovanú určitú pohybovú aktivitu.

Takže ktoré druhy ovocia sú napomocné v našom zoštíhľujúcom jedálničku? Čítajte ďalej!

Ako schudnúť s paradajkami?

Paradajky sú skvelým pomocníkom pri chudnutí najmä keď sú tepelne upravené

Paradajky sú skvelým pomocníkom pri chudnutí – najmä, keď sú tepelne upravené.

O tom, či sú paradajky zeleninou alebo ovocím sa vedú spory neustále, dokonca sa kvôli tomu dostali tieto červené krásky mnohokrát aj pred súd. Spory nech riešia kompetentní, my riešme ich výživovú hodnotu a prospech pri chudnutí.

Paradajky majú vysoký obsah lykopénu, ktorý sa radí medzi karotenoidy – antioxidanty. Podporujú spaľovanie tuku a súčasne sú nápomocné pri boji s voľnými radikálmi. Tieto urýchľujú proces starnutia a aj vznik ochorení, akým je napríklad rakovina, takže by sme sa im mali vyhnúť veľkým oblúkom. Ak chcete pomocou paradajok schudnúť, je lepšie jesť ich mierne tepelne spracované. Tým sa zvyšuje účinnosť lykopénu, ktorý sa uvoľňuje pri vyšších teplotách a je tiež lepšie absorbovaný telom.

Platí tiež zásada, že čím tmavšia paradajka je, tým viac karotenoidov a antioxidantov obsahuje. Voľte teda radšej červené paradajky, prípadne vyskúšajte populárnu antioxidačnú bombu v podobe čiernych paradajok.

Ako schudnúť s banánmi?

Banánová diéta je realita ale banán môže byť aj jedným z pomocníkov pri chudnutí

Nebojte sa banánov pri chudnutí.

Banány sú asi najkontroverznejším ovocím, u ktorého sa výživoví špecialisti nevedia zhodnúť. Treba si uvedomiť, že majú vysoký glykemický index, čo v praxi znamená, že hladina cukru v krvi je stabilná, čo môže viesť k dlhodobému zníženiu hmotnosti. Zelenšie banány navyše obsahujú vysoko rezistentný škrob, ktorý podporuje spaľovanie tukov. Tiež majú menej sacharidov ako zrelé banány. Stále však platí, že ich jedzte predovšetkým ráno a počas dopoludnia.

Ako schudnúť s hruškami?

Sladké hrušky pri diéte sú bohatým zdrojom vlákniny

Hrušky pri diéte sú bohatým zdrojom vlákniny.

Sladké hrušky pri diéte? Áno, lebo sú úžasným zdrojom vlákniny, ktorá je pri chudnutí veľmi dôležitá. Sacharidy sú v nich až druhoradé takže zaženú chuť po sladkom zdravším spôsobom ako napríklad čokoláda. Vždy jedzte hrušky so šupkou, pretože práve tá obsahuje vlákniny najviac. Keďže hrušky majú značný obsah sacharidov, dodržiavajte pri diéte tiež zásadu – maximálne jedna hruška ako jedna porcia jedla denne. Podľa veľkosti hrušky bude predstavovať táto porcia jedla pre vás príjem cca 85 až 135 kalórií.

Ako schudnúť s bobuľovinami?

Bobuľoviny vaka antioxidantom a vláknine dokážu hýbať ručičkou našej váhy správnym smerom

Vďaka antioxidantom sú bobuľoviny tým správnym ovocím aj počas diéty.

Ideálne pre chudnutie sú bobuľoviny tmavých až čiernych farieb. Čučoriedky (lesné aj veľkoplodé kanadské), černice, čierne ríbezle, josta, amelanchier (aliašská čučoriedka), zemolez (kamčatská čučoriedka) – tieto všetky je možné vypestovať a budú nám veľmi nápomocné v snahe schudnúť. Oceníme tiež ich antioxidačné zložky, obsiahnutú vlákninu a schopnosť zasýtiť na dlhšiu dobu. Ak zjete šálku bobuľovín, vaše telo zaťažíte max. 100 kalóriami. Navyše patria medzi veľmi obľúbené ovocné odrody a chudnutie je najefektívnejšie vtedy, keď nám diéta aspoň trochu chutí.

Avšak bobuľoviny sú v našich podmienkach sezónnou záležitosťou, preto v hypermarketoch nedosahujú potrebnú kvalitu. Bývajú zbierané nedozreté a aj tak sa často krát predávajú napadnuté plesňou. Ideálne sú preto bobuľoviny zo záhradky či už vašej, alebo od starej mamy. Ak tieto možnosti nemáte, môžte sa pokúsiť vypestovať niektoré druhy aj na balkóne.

Ako schudnúť s melónmi?

Melónová diéta má mnoho priaznivých účinkov na váš organizmus

Melónová diéta má mnoho priaznivých účinkov na váš organizmus.

Melónová diéta je populárna v médiách azda každé leto. Niet sa čo diviť, keďže kalórií má melón poskromne predovšetkým vďaka vysokému podielu vody a prekvapivo tiež vďaka nízkemu obsahu sacharidov. Toto chutné ovocie navyše zlepšuje trávenie a je užitočné aj pri detoxikácii tela. Ak zjete primerané množstvo tejto superpotraviny, zvýši sa vám hladina cukru a nebudete pociťovať hlad. Pritom sacharidy z melóna sú pre chudnutie na rozdiel od rafinovaných sacharidov dokonca užitočné. Ak melónovú chuť obľubujete, určite vám odporúčam pozrieť si nasledujúce články, v ktorých sa dozviete viac užitočných informácii, ako v tomto odseku. Prečítajte si podrobnosti o melónovej diéte, ako aj recept na rýchlu melónovú diétu.

Ako schudnúť s grapefruitom?

Minimum kalórií a skvelý zdroj vitamínu C – to je grapefruit.

Grapefruit má minimum kalórií a zároveň je skvelý zdroj vitamínu C.

Grapefruit má unikátnu schopnosť znižovať hladinu cukru v krvi a pomáha metabolizmu spaľovať tuky. Často krát sa odporúča jesť namiesto raňajok polovica grapefruitu. Avšak pre ľudí s citlivejším žalúdkom, že je to príliš veľký nával kyslosti a môže spôsobiť zbytočné ťažkosti. Lepšie je preto nahradiť polovicu každej porcie vášho jedla polkou grapefruitu. Naservírujte si polovicu grapefruitu ako predjedlo a potom už zjedzte iba polovičnú porciu jedla. Pocit nasýtenia bude rovnaký a navyše svoj metabolizmus pred každým jedlom naštartujete úžasným spaľovačom tukov – grapefruitom!

Ako schudnúť s citrónmi?

Citrón je paradoxným riešením na prekyslený organizmus

Paradoxne citrón je skvelým riešením na prekyslený organizmus.

Nebojte sa, reč nie je o jedálničku postavenom na prikusovaní tohto malého žltého zázraku! Napriek tomu je však citrón ako taký pre diétu dôležitý! Detoxikuje pečeň a v našom tele vytvára alkalické prostredie – áno, aj napriek tomu, že citróny sú kyslé, dokážu bojovať proti prekysleniu organizmu! V akej forme ich však najchutnejšie konzumovať, aby mohli ich blahodárne účinky pôsobiť na náš organizmus?

Odpoveďou je náhrada sladených nápojov klasickou a nadčasovou citronádou! Dodržiavanie pitného režimu je bez debaty nutné nielen počas diéty, keďže hydratácia organizmu je kľúčová za každých okolností. Osviežujúci nápoj ľahko vytvoríte z litra vody a vylisovanej citrónovej šťavy. Ak túžite po sladkokyslej citronáde, oslaďte si nekalorickou stéviou. Pre chuť môže pridať aj ďalšie bylinky ako mätu, medovku, levanduľu a šalviu. Podobne si môžete pripraviť tiež ľadové čaje. Na naštartovanie metabolizmu je ideálne ráno a nalačno vypiť vlažnú vodu s citrónom.

Ako schudnúť s pomarančmi?

Vaša postava najviac ocení, ak si pomaranče odšťavíte sami.

Vaša postava najviac ocení, ak si pomaranče odšťavíte doma sami.

Ďalším „diétnym“ citrusom sú pomaranče, s ktorými sa chudne účinne a zároveň sú osviežujúce. Obsahujú vlákninu, kvôli ktorej je najlepšie konzumovať ich celé (samozrejme bez šupky), prípadne ich striedať s čerstvo odšťavenou šťavou s obsahom hrubej dužiny. Vláknina, ktorá sa v prefiltrovaných pomarančových džúsoch nenáchadza. Preto nikdy nekupujte už hotové džúsy a pomaranč si vždy radšej odšťavte sami. Väčšina mixérov obsahuje jednoduchý citrusový odšťavovač, prípadne vám poslúži aj obyčajný ručný lis na citrón.

Ako schudnúť s kokosom?

Kokos má multifunkčné využitie nielen pri chudnutí, ale aj v kozmetike

Kokos má multifunkčné využitie nielen pri chudnutí, ale aj v kozmetike.

Hoci to môže znieť nedôveryhodne, kokos je pri chudnutí veľkým pomocníkom, najmä kvôli obrovském množstvu vlákniny, ktorú obsahuje rovnako ako aj Omega 6 kyseliny. Tiež posilňuje funkciu pečene a zlepšuje funkciu štítnej žľazy, čo sa prejavuje zrýchlením nášho metabolizmu. Jeho využitie je naozaj multifunkčné – môžte zjesť pevné kokosové časti, dať si lyžičku nastrúhaného kokosu ako dezert alebo na šalát, prípadne počas dňa môžte maškrtiť nahrubo lisované kokosové chipsy. O využití kokosového oleja by sa dala napísať hádam celá kniha. Samozrejme užívajte všetky tieto dobroty vždy bez pridania cukru!

Ako schudnúť s ananásom?

Ananásové účinky sú nad zlato!

Ananásové účinky sú nad zlato!

Ananás je bohatý na tráviace enzýmy, ktoré spomaľujú ukladanie tuku v ľudskom organizme. Okrem toho má silné detoxikačné účinky a podobne ako melón, z veľkej časti ho tvorí voda, takže ako bonus vás aj hydratuje. Navyše si môžte celkovo vylepšiť trávenie a imunitný systém. A záverom, jeho exotická chuť si získa aj vaše chuťové poháriky. To vôbec nie je na škodu, čo poviete?

Zdroj obrázkov: FL a Pinterest.com

Newsletter

Prihláste sa na odber noviniek