Buďte obozretní – výpredaj nie je to isté čo zľava!

Pokiaľ niečo kupujeme vo výpredaji, máme automaticky predstavu, že nám je tovar ponúkaný so
zľavou. Myslíme si, že sa chce predajca niekterého tovaru zbaviť – napríklad preto, že vychádza z
módy a preto naň poskytuje zľavu. To ale nemusí byť pravda, výpredaj ešte nemusí znamenať zľavu z
ceny.

Na Združenie obrany spotrebiteľov (SOS) sa teraz obracajú spotrebitelia s otázkami, či avizované
povianočné zľavy tovaru predávaného na internete, sú naozaj výhodné, ako predajcovia tvrdia. Často
totiž chýba cena pôvodná a zákazníci si nemôžu urobiť vlastný úsudok o výhodnosti takého
nákupu.

Spotrebitelia dnes už vedia, že nákup tovaru v internetových obchodoch môže byť výhodnejší, než
v kamenných obchodoch, hoci sa trebárs jedná o rovnakého predajcu. Ceny naviac výrazne klesajú pri
tovare, ktorý obchodníci avizujú ako zlacnený. SOS zistilo, že niektorí internetoví obchodníci
porušujú zákonom dané pravidlá. Zo zákona totiž musí byť vždy uvádzaná cena pôvodná a následne nová
cena, aby sa spotrebiteľ mohol rozhodnúť, či sa mu nákup tovaru v zľave vyplatí a či je naozaj
výhodný.

Pri niektorých predávaných zlacnených tovarov na internete pôvodné ceny tovarov chýbajú, čím
sa predajcovia dopúšťajú pochybenia. Nemožno ani inzerovať, že zľava činí 30, 50, alebo 70 %. Alebo
že je nákup výhodnejší o toľko a toľko korún alebo že zákazník ušetrí toľko a toľko korún. Vždy
musí byť uvádzaná cena pôvodná a cena nová.

„Niekedy je tovar predávaný na internete uvádzaný pod slovami „výpredaj“, „akčné ceny“, „v akcii“
, alebo „výhodný nákup“ a podobne, kedy si spotrebiteľ môže myslieť, že kupuje zlacnený tovar,“
upozorňuje Jan Mišurec zo Združenia obrany spotrebiteľov. Spotrebitelia by ale mali byť obozretní,
pretože sa nemusí vždy jednať o tovar v zľave. Aj na spotrebný tovar nakúpený v zľavách v
internetových obchodoch platí dvojročná záručná lehota, naviac môžeme tovar vrátiť bez udania
dôvodu do 14 dní od jeho obdržania, pokiaľ spotrebiteľovi vec nevyhovuje.

Zdroj ofotografií: www.fotolia.com

Diskusia

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Newsletter

Prihláste sa na odber noviniek