Jahody sú ideálnou potravinou pri chudnutí – 100 g jahôd obsahuje len 147 kJ!

Počas diéty sa síce odporúča jesť ovocie denne, ale nesmie sa to s ním preháňať, inak sa dočkáte nemilého prekvapenia v podobe nárastu hmotnosti. Cukor prosto v ovocí je a, napríklad, ak často konzumujete hrozno, môže vašu štíhlu líniu skutočne ovplyvniť. Jahody sú jedným z mála druhov ovocia, ktorého si možno dopriať aj väčšie množstvo a pritom majú stále tak obľúbenú sladkú chuť.

Kalorická hodnota jahôd je nízka

Jahody sú ideálnou potravinou počas diéty vďaka vysokému obsahu vody, nízkemu obsahu kalórií a veľkému množstvu vlákniny. Vláknina dodá pocit sýtosti, zrýchľuje pohyby čriev a spomaľuje aj vstrebávanie sacharidov a tukov. Jahody majú aj nízky glykemický index, a to ich radí k vhodným potravinám, ak chcete schudnúť.

Jahody v pohári so slamkou

Jahody sú nielen zdravé, ale pomôžu vám aj počas diéty!

Jahody obsahujú nielen veľké množstvo vody, vlákniny a vitamínu C, ale sú aj zdrojom tzv. fytochemikálií. Fytochemikálie sú látky s antioxidačnými, protizápalovými a protirakovinovými účinkami. Jahody sú aj zdrojom draslíka a kyseliny listovej.

Jednotlivé druhy ovocia neobsahujú rovnaké množstvo kalórií. Jahody patria aj s ríbezľami, ananásom, kivi, citrónmi, limetkami, grepmi alebo s pomelom k druhom ovocia s najnižším obsahom kalórií. 100 g jahôd obsahuje len 147 kJ.

Recepty z jahôd

Jahody s jogurtom, tvarohom, palacinkami, jahodová bublanina, jahodové knedle sú známe jedlá z jahôd. Z jahôd možno pripraviť aj chutnú a osviežujúcu polievku alebo ovocný dezert bez cukru, tuku a dokonca aj bez múky. Jahody sa hodia aj ku kuraciemu a morčaciemu mäsu.

Jahody v bielej miske

Pripravte si z jahôd chutný, zdravý a diétny pokrm.

Jahodová polievka (1 porcia)

Suroviny: 100 g jahôd, 1 polievková lyžica (10 ml) pomarančovej šťavy, 50 ml 12% smotany, drvené pistácie (ako ozdoba), čerstvé lístky mäty (ako ozdoba).

Postup: Jahody umyjeme, nakrájame na kúsky, z pomaranča vytlačíme 1 polievkovú lyžicu šťavy. Do mixéra dáme jahody, šťavu z pomaranča, smotanu, mixujeme a potom dáme vychladiť. Hotovú polievku zdobíme čerstvými lístkami mäty a drvenými pistáciami.

Ovocný šalát s morčacím mäsom (1 porcia)

Suroviny: 100 g morčacích pŕs, 70 g jahôd, 70 g ananásu (najlepšie čerstvého), 1 polievková lyžica (10 ml) oleja, 10 ml šťavy z citróna, 5 g mandľových lupienkov, soľ

Postup: Umyté morčacie prsia osolíme a opečieme z oboch strán na rozpálenom oleji. Jahody umyjeme a nakrájame na kúsky. Ananás olúpeme a nakrájame na kocky. Jahody zmiešame s ananásom a šťavou z citróna. Opečené mäso nakrájame na kocky a zmiešame s ovocím. Zdobíme drvenými mandľovými lupienkami. Šalát môžeme jesť samostatne alebo ho podávať s varenou hnedou nelúpanou ryžou.

Diétny dezert s jahodami (1 porcia)

Suroviny: 70 g jahôd, 50 g kivi, 50 g mandarínok, 5 g mandľových lupienkov, 2,5 g agaru (agar je morská riasa, náhrada želatíny, je rozpustná v horúcej vode v pomere 10 g agaru na 1 l vody)

Postup: Jahody umyjeme, kivi a mandarínky olúpeme. Jahody nakrájame na kocky, kivi na kolieska a mandarínky rozdelíme na mesiačiky. Ovocie dáme do formy, posypeme mandľovými lupienkami, zalejeme agarom rozpusteným v horúcej vode a necháme stuhnúť. Pre lepšiu chuť vychladíme v chladničke. Vychladený dezert môžeme vyzdobiť čerstvými lístkami medovky.

Zdroj obrázkov: Fotolia.com

Diskusia

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Newsletter

Prihláste sa na odber noviniek