Kabelky Louis Vuitton City Bags majú vlastnú monografiu – v nakladateľstve Louis Vuitton vychádza kniha o ich histórii

Nakladateľstvo Rizzoli NY vydáva prekvapivý titul mapujúci evolúciu Louis Vuitton City Bags, v
ktorom sa stretáva unikátne a atraktívne pojatie s takmer vedeckým, avšak hravým pojednaním o
týchto ikonických modeloch. Jedná sa o prvú komplexnú taxonómii Louis Vuitton City Bags –
špecifickú radu dámskych kabeliek značky Louis Vuitton, ktorej história siaha na samotný začiatok
dvadsiateho storočia. Kabelky Louis Vuitton City Bags sú tie najklasickejší kabelky značky a tiež
predstavujú najúspešnejšiu sériu doplnkov v histórii modernej módy. Sú to kabelky, vďaka ktorým je
teraz značka Louis Vuitton považovaná za synonymum moderného luxusu.

Tieto nevystužené kabelky Louis Vuitton City Bags – sa vyvinuli z rôznej príručnej batožiny,
ktorá sama bola väčšinou vnútornou výbavou alebo príslušenstvom šatníkových kufrov a ďalších
cestovných puzdier – samotnej esencie tradície značky Louis Vuitton. Za sto rokov svojej histórie
vznikli modely, ktoré plnia snáď všetky mysliteľné funkcie, ktoré moderná žena potrebuje. Sú to „
vplyvné“ kabelky, ktoré každý pozná menom: kabelky Louis Vuiton Speedy, Papillon, Alma, Lockit,
Noé, Bucket, Neverfull, Sac Plat & Pochette. Podobne ako pokusy katalogizovať v minulom storočí
celé triedy objektov priemyselného dizajnu, aj vydávaný zväzok si dal za cieľ zmapovať až
kronikárským a takmer biologickým spôsobom rody, druhy a poddruhy evolúcie kabeliek Louis Vuitton
City Bags – ako by to boli rastliny alebo živočíchy. Kniha sleduje pôvod a históriu týchto „rodín“,
ktoré sa vyvinuli zo štyroch modelov príručnej batožiny – ich priamych generačných predchodcov –
Steamer, Vanity, Alzer&Keepall, od prvých generácií Louis Vuitton City Bags až po tie
súčasné.

Okrem kompletnej genealógia hlavných „rodín“ však titul pojednáva aj o tom, ako spolupráca
značky Louis Vuitton s umelcami v posledných dvoch desaťročiach urýchlila evolúciu Louis Vuitton
City Bags – zo základných typov sa vyvinuli celkom rozmanité druhy.

Táto takmer prírodovedná kniha dostáva do vienka plátenú väzbu, mramorovaný papier a sadu
jedenástich ilustrovaných dosiek. Bude sa ponúkať vo francúzštine, angličtine a taliančine formou
limitovanej edície exkluzívne v sieti značkových obchodov Louis Vuitton a na webe louisvuitton.com.

Cena publikácie: cca 122 €

Značka Louis Vuitton ako nakladateľ

Vlastné nakladateľské aktivity – to je niečo, čo zo značky Louis Vuitton robí priekopníka v
rámci luxusných značiek. Louis Vuitton sa pýši katalógom už približne šesťdesiatich titulov: Les
Éditions Louis Vuitton sa zameriava v troch žánrových edíciách na kľúčovú tému cestovanie – City
Guides, cestopisy Voyager avec a Travel Books, a spolupracuje tiež na edícii výpravných publikácií
o značke Louis Vuitton. Les Éditions Louis Vuitton vydáva tiež v spolupráci so známymi ateliérmi
limitovanú a číslovanú edíciu originálnych výtlačkov. V roku 2012 oslávila značka Louis Vuitton
know-how svojich majstrov a umenie cestovať vydaním (v spolupráci s Éditions de La Martini?re)
prvej aplikácie pre iPad – Louis Vuitton: 100 Legendary Trunks.

Knihy sa tešili v histórii značky Louis Vuitton vždy poprednému postaveniu. Gaston Vuitton
(1883-1970), vnuk zakladateľa, bol sám vášnivým bibliofilom a osvieteným nakladateľom vzácnych
tlačí. Gaston – Louis Vuitton bol nielen nenásytným bibliofilom, ale aj vášnivým spisovateľom.
Jeho láska k typografii spôsobila, že sa spriatelil s mnohými spisovateľmi, ktorí brázdili svet.
Stopy týchto historických kúskov – hmatateľných symbolov unikátnych priateľstiev – sú dnes
starostlivo zakonzervované v archívoch značky Louis Vuitton. Jedná sa napríklad o prenosnú knižnicu
v kufri, vyrobenú pre Ernesta Hemingwaya, v ktorej sú ešte uchované poznámkové bloky, ktoré autor
ručne písal počas svojho raného tvorivého pobytu v parížskej štvrti Saint-Germain-des-Prés; alebo
rozkladací a prenosný písací stôl Savorgana de Brazz, vrátane tajnej priehradky pre dôverné
dokumenty.

Od svojho otvorenia v roku 1914 ponúka značkový obchod Louis Vuitton na Champs-Élysées svojim
návštevníkom pohodlie čitárne a pisárne. Na túto tradíciu nadväzujú veľké značkové obchody, tzv.
Maisons, v Paríži, Taipei, v Hongkongu, Londýne, Singapure a Ríme. Oddelenie kníh budú ponúkať
starostlivo vybraný sortiment titulov o umení, móde, dizajne a cestovaní.

O značke Louis Vuitton

Spoločnosť Louis Vuitton, popredný svetový výrobca luxusného tovaru, je synonymom umenia
elegantného cestovanie už od svojho založenia v roku 1854. Jej kultové kufre a ďalšia batožina sú
verným spoločníkom cestovateľov. Po príchode Marca Jacobsa na pozícii umeleckého riaditeľa v roku
1997 začala spoločnosť navrhovať aj dámsku a pánsku konfekciu (ready-to-wear), topánky, hodinky a
šperky, ktoré sú v predaji v exkluzívnej sieti značkových obchodov na celom svete. Po poslednej
prehliadke RTW kolekcia pre jar a leto 2014 oznámila značka Louis Vuitton Jacobsův odchod. Aj keď
je to to pre priaznivcov značky smutná správa, rozhodne to môže znamenať opäť niečo nové, na čo sa
dá u značky tešiť.

Zdroj obrázkov: Louis Vuiiton

Newsletter

Prihláste sa na odber noviniek