Karl Lagerfeld fušuje do sklárskeho remesla – navrhol kolekciu skla pre švédsku skláreň Orrefors

Turecká veštkyňa Madame Zereakian kedysi slávnemu módnemu návrhárovi Karlovi Lagerfeldovi
predpovedala, že uspeje vo svete módy a parfumov. Ten však žne úspech aj v ďalších umeleckých a
obchodných oblastiach. Navrhuje designové fľašky pre diétnu Coca-Colu, točí reklamy pre Algidu na
Magnum, jeho nezameniteľná postava sa zaradila do make-upu Sepfora a novo sa vrhol aj na úžitkový
dizajn a pre slávnu švédsku skláreň Orrefors navrhol celú kolekciu úžitkového skla – pohárov na
víno??, vodu aj krištáľových dekoračných misiek.

 

Karl Lagerfeld je ten, kto udáva rytmus vysokému krajčírstvu a ak by sme vo svete umeleckého a
úžitkového skla hľadali niečo v štýle vysokému módy, tak sú to práve výrobky slávnej švédskej
sklárne Orrefors. Spoluprácou týchto dvoch fenoménov vznikli tri minikolekcie skla, ktoré sklu
vrátia jeho fashion-slávu. Karl Lagerfeld všetkým odkazuje, že zo skla chutí všetko lepšie ako z
plastu. A hneď si to môžeme skúsiť na niektoré z jeho troch minisérií: zo série z číreho skla, z
farebnej monochromatickej čiernobielej varianty, alebo zo špeciálnej limitovanej Lagerfeldovej
edície.

 

Kolekce užitného skla Karl Lagerfeld pro OrreforsKolekce užitného skla Karl Lagerfeld pro Orrefors

Kolekce užitného skla Karl Lagerfeld pro Orrefors.

Karl Lagerfeld vtisol do sklenenej kolekcie sám seba. Nejde len o monogram na sklenených
podtáckoch v kolekcii, ale aj o jednoduchosť línií a štýlovosť tvarov. Ešte viac samotného Karla
Lagerfelda pripomína čiernobiela časť kolekcie. V bielom a čiernom skle návrhára ľahko objavíte. Aj
on sám sa oblieka výlučne do bielej a čiernej a tak sú farebné poháre v tomto prevedení jednoducho
identifikovateľné s lagerfeldovským duchom.

 

VIDEO: Orrefors by Karl Lagerfeld

Treťou kolekciou je špeciálne limitovaná edícia číreho skla, kde čisté línie váz a misy
Legerfeld napevno umiestnil na akýsi podtácok pomocou malých krištáľových guličiek – možno majú
evokovať práve jeho spomienku na veštkyňu Madame Zereakian, ktorá mu kedysi predpovedala slávu.
Táto limitovaná edícia bude mať iba 5000 balení a aj keď by sa nám to pomery našej krajiny mohlo
zdať byť veľa, celosvetovo sa dá predpokladať, že kolekcia sa na pultoch neohreje. Nakoľko o Karla
Lagerfelda je enormný záujem. Jeho kolekcie Chanel, Fendi aj Karl Lagerfeld idú na dračku. Keď 12.
novembra 2004 uviedol Lagerfeld svoju kolekciu pre H&M, po dvoch dňoch musela spoločnosť s
poľutovaním oznámiť, že je kolekcia celosvetovo vypredaná.

 

Číra kolekcie skla Karl Lagerfed pre Orrefors obsahuje úzky vysoký pohár na šampanské (220 €),
široký nízky pohár na stopke na šampanské (100 €), malý (90 €) a veľký pohár (90 €) na víno??,
pohár na vodu (100 €) a podšálky. Čierna a biela séria obsahuje vždy malý pohár na víno ??(170 €),
veľký pohár na víno ??(170 €) a pohár na vodu (170 €). Opäť k nim pasujú rovnaké podšálky ako sú v
čírej sérii. Limitovaná edícia obsahuje kvádrovú (1100 €) a valcovú vázu (1100 €) a nízku misu
valcovitého tvaru (1100 €).

 

Zdroj obrázkov a videa: Orrefors.com, Interhiolic.com

 

Newsletter

Prihláste sa na odber noviniek