Turecká veštkyňa Madame Zereakian kedysi slávnemu módnemu návrhárovi Karlovi Lagerfeldovi
predpovedala, že uspeje vo svete módy a parfumov. Ten však žne úspech aj v ďalších umeleckých a
obchodných oblastiach. Navrhuje designové fľašky pre diétnu Coca-Colu, točí reklamy pre Algidu na
Magnum, jeho nezameniteľná postava sa zaradila do make-upu Sepfora a novo sa vrhol aj na úžitkový
dizajn a pre slávnu švédsku skláreň Orrefors navrhol celú kolekciu úžitkového skla – pohárov na
víno??, vodu aj krištáľových dekoračných misiek.
Karl Lagerfeld je ten, kto udáva rytmus vysokému krajčírstvu a ak by sme vo svete umeleckého a
úžitkového skla hľadali niečo v štýle vysokému módy, tak sú to práve výrobky slávnej švédskej
sklárne Orrefors. Spoluprácou týchto dvoch fenoménov vznikli tri minikolekcie skla, ktoré sklu
vrátia jeho fashion-slávu. Karl Lagerfeld všetkým odkazuje, že zo skla chutí všetko lepšie ako z
plastu. A hneď si to môžeme skúsiť na niektoré z jeho troch minisérií: zo série z číreho skla, z
farebnej monochromatickej čiernobielej varianty, alebo zo špeciálnej limitovanej Lagerfeldovej
edície.
Kolekce užitného skla Karl Lagerfeld pro Orrefors.
Karl Lagerfeld vtisol do sklenenej kolekcie sám seba. Nejde len o monogram na sklenených
podtáckoch v kolekcii, ale aj o jednoduchosť línií a štýlovosť tvarov. Ešte viac samotného Karla
Lagerfelda pripomína čiernobiela časť kolekcie. V bielom a čiernom skle návrhára ľahko objavíte. Aj
on sám sa oblieka výlučne do bielej a čiernej a tak sú farebné poháre v tomto prevedení jednoducho
identifikovateľné s lagerfeldovským duchom.
Treťou kolekciou je špeciálne limitovaná edícia číreho skla, kde čisté línie váz a misy
Legerfeld napevno umiestnil na akýsi podtácok pomocou malých krištáľových guličiek – možno majú
evokovať práve jeho spomienku na veštkyňu Madame Zereakian, ktorá mu kedysi predpovedala slávu.
Táto limitovaná edícia bude mať iba 5000 balení a aj keď by sa nám to pomery našej krajiny mohlo
zdať byť veľa, celosvetovo sa dá predpokladať, že kolekcia sa na pultoch neohreje. Nakoľko o Karla
Lagerfelda je enormný záujem. Jeho kolekcie Chanel, Fendi aj Karl Lagerfeld idú na dračku. Keď 12.
novembra 2004 uviedol Lagerfeld svoju kolekciu pre H&M, po dvoch dňoch musela spoločnosť s
poľutovaním oznámiť, že je kolekcia celosvetovo vypredaná.
Číra kolekcie skla Karl Lagerfed pre Orrefors obsahuje úzky vysoký pohár na šampanské (220 €),
široký nízky pohár na stopke na šampanské (100 €), malý (90 €) a veľký pohár (90 €) na víno??,
pohár na vodu (100 €) a podšálky. Čierna a biela séria obsahuje vždy malý pohár na víno ??(170 €),
veľký pohár na víno ??(170 €) a pohár na vodu (170 €). Opäť k nim pasujú rovnaké podšálky ako sú v
čírej sérii. Limitovaná edícia obsahuje kvádrovú (1100 €) a valcovú vázu (1100 €) a nízku misu
valcovitého tvaru (1100 €).
Zdroj obrázkov a videa: Orrefors.com, Interhiolic.com