Kolekcia obuvi Prada pre tohtoročnú zimu je plná jednoduchých línií a klasickej čiernej

Aktuálna kolekcia značky Prada sa nesie v znamení čiernej a lesku. Zmyselná elegancia,
dokonalosť detailu a zmyselnosť kriviek sú hitom sezóny jeseň/zima 2008-2009. V kolekcii Prada s
viac než 250 kúskami si ale príde na svoje skutočne každá žena.

Malé aj veľké, široké aj tenké – podpätky predsa…

Jeden z dôležitých aspektov pri výbere topánok je pre mnohých z nás výška podpätku. Vysoké ihly
síce vyzerajú úchvatne, ale na celodenné behanie po pracovných schôdzkach to asi nebude to pravé.
Prada tento rok ale myslela na všetky. V aktuálnej kolekcii nájdete ako nizučké balerínky na dlhé
trate, tak aj sexy lodičky na vysokánskych podpätkoch. Mnohé tieto modely ale ako by ignorovali
zimnú inoväť – sú veľmi otvorené, temer letné. Na mrazivé dni a zľadovatené chodníky potom
nechýbajú poriadne zimné kozačky a aj športové typy si prídu na svoje v rade tenisiek a športovej
obuvi. Všeobecným trendom je ale zvyšovanie podpätkov, a to nielen pokiaľ ide o značku Prada. K
vyšším podpätkom sa často pridávajú živé farby, ktoré žiaria a presvetľujú kožu a semiš.

Vo farbách stavila Prada predovšetkým na čiernu klasiku

Čo sa týka farebného spektra, Prada stavia prevažne na klasickú čiernu, a to ako v lesklom
prevedení, tak aj obyčajnú matnú. Ďalším obľúbeným tónom je tento rok módna fialová, poprípade
ružová alebo červená. Prevládajú modely jednofarebné, ale nájde sa aj niekoľko modelov pestrejších.
Časté je doplnenie jednofarebné topánky o špičku v inej, kontrastnej farbe.

Kolekcia je skúpa na detaily, ale keď už sú, tak stoja za to

Hoci sa v Prada kolekcii sezóny jeseň a zima 2008-2009 nachádza rad kúskov bez zdobenia a
detailov, na mnohých nejaký ten skrášľujúci prvok nájdeme. Obvykle ide o dozdobenie špičky látkovou
ozdobou či striebornou lesklou sponou. Výnimočné je aj oživenie pomocou riasenia materiálu.

Jednoduché línie = nezameniteľná Prada

Značka Prada je celosvetovo známa svoju jednoduchosťou dizajnu a farieb aj charakteristickým
červeným prúžkom v päte obuvi. Vyniká perfektnými líniami a tým najkvalitnejším materiálom. Na
druhú stranu je módny štýl Prada len ťažko rozpoznateľný. Jej kolekcie sa menia od klasiky k
extravagancii. Módni návrhári Prady majú dar odhadnúť, čo si daná doba žiada a často sú aj o krok
napred. Platí tu len jediná zásada: „nie je nič staršieho než kolekcia minulej sezóny“.

Značka Prada sa na výslnie dostala vďaka umelej hmote

Pôvodne rodinný podnik Prada založil roku 1913 v Miláne Mario Prada. Šlo o taliansku výrobňu
koženej galantérie, ktorú o šesťdesiat rokov neskôr prevzala jeho vnučka Miuccia Prada, ktorá z nej
so svojim manželom Patriziom Bertellim vybudovala medzinárodný koncern. Kuriozitou je, že za týmto
úspechom nestojí koža, ako by sa na prvý pohľad zdalo, ale umelá hmota! Miuccia Prada prišla v roku
1985 s dvoma novinkami – čiernou nylonovou taškou a klasickým batohom, které sa ihneď stali
obľúbenými doplnkami topmodeliek aj redaktoriek módnych časopisov. Neskôr nasledovali dámske a
pánske módne kolekcie v bohémskom štýle.

Zdroj obrázků: Raffaello-network.com

Newsletter

Prihláste sa na odber noviniek