Z každého rohu na nás pozerá postavička Hello Kitty. Postavičku Hello Kitty vidíme na oblečení,
na kozmetických výrobkoch aj na módnych doplnkoch. Čo to ale Hello Kitty vôbec je? Poďme si v
dnešnom článku predstaviť túto známu postavičku trochu bližšie.
Hello Kitty je fiktívna animovaná postavička vytvorená už v roku 1974 Yuko Shimizu, dizajnérkou
spoločnosti Sanrio. Charakter Hello Kitty predstavuje základ roztomilosti japonskej kultúry.
Postavička predstavuje bielu japonskú mačičku s červenou mašličkou. Prvýkrát sa Hello Kitty
objavila na peňaženke na drobné. Dva roky od vzniku, teda v roku 1976, sa Hello Kitty objavila
prvýkrát aj v Spojených štátoch amerických.
Hello Kitty postavičku vytvorila v roku 1974 dizajnérka spoločnosti Sanrio, Yuko Shimizu.
Odvtedy sa Hello Kitty design rozšíril po celom svete. Hello Kitty nájdeme naozaj všade – na
kabelkách, nálepkách, prepisovačkách, toastovačoch, na oblečení aj počítačovom vybavení. Hoci sú
produkty Hello Kitty cielené hlavne na mladú generáciu, obľúbili si ich aj dospelí, a to najmä v
Ázii, kde Hello Kitty zdobí autá, šperky a iné luxusné výrobky. Okrem mladých ľudí a dospelákov,
milujú Hello Kitty aj tí najmenší. Pre deti sú určené Hello Kitty bábiky, veci do školy, detský
riad a tiež oblečenie.
Niektorí tvrdia, že Hello Kitty vznikla na motívy mačičky Maneki Neko.
Tlačový hovorca spoločnosti Sanrio ďalej vysvetľuje, prečo je Hello Kitty bez úst: „Pre
zákazníkov je ľahšie pozerať na postavičku bez pusy, pretože si tak do Hello Kitty môžu ľahšie
premietnuť svoje pocity a nálady. Človek tak môže byť s Hello Kitty smutný aj šťastný.”(1) Niekto
tiež o postavičke Hello Kitty hovorí, že má svoj pôvod v mačke „Maneki Neko”.
Elektrická gitara Hello Kitty Stratocaster.
Hello Kitty nájdeme aj na elektrické gitare „Hello Kitty Stratocaster“. Hello Kitty môžeme
vidieť aj vysoko nad zemou, na dopravnom lietadle „Hello Kitty Jet“ (letecká spoločnosť EVA Airways
v Taiwane). Hello Kitty má aj svoje vlastné album „Hello World“, uvádzajúce Hello Kitty inšpirované
songy v podaní kolektívu umelcov vrátane Keke Palmer a Cori Yarckin. V Taiwane si okrem iného
môžete zájsť do reštaurácie nazvanej „Hello Kitty Sweets“. V roku 2008 bola na Taiwane otvorená aj
tematicky zameraná Hello Kitty pôrodnica.
Hello Kitty Jet.
Hello Kitty Sweets
Hello Kitty má už aj svoje zásluhy. UNICEF ocenil Hello Kitty titulom „UNICEF Special Friend of
Children„ (Unicef neobyčajný priateľ detí).
Niektorí Hello Kitty chtiví ľudia si nechali postavičku Hello Kitty dokonca vytetovať. Ako si
niektorí umelci so samotným tetovaním pohrali, si môžete prezrieť na fotografiách. Vidieť alebo
dokonca inšpirovať sa môžete tetovaním Hello Kitty na bicykli, Hello Kitty ako roztomilé mačacie
dievčatko v ružových šatočkách, Hello Kitty ako zdravotná sestrička s injekciou, Hello Kitty s
medvedíkom, Hello Kitty ako diablik alebo dokonca Hello Kitty s lebkou. Námety sú rôzne, ale vždy
veľmi pestré.
Do parády si dizajn Hello Kitty zobrala aj medzinárodná značka Vans, aby tak s mačičkou Hello
Kitty v čele mohla vytvoriť limitovanú edíciu obuvi. A výsledok spolupráce? Exkluzívna línia Hello
Kitty tenisiek, ktoré uchvátili každého milovníka tejto japonskej figúrky. Úchvatné Hello Kitty
Vans tenisky pre mladých si mohli fanúšikovia figúrky zadovážiť v cenovom rozpätí od 25 do 37
dolárov (dnes v prepočte za 17,50 – 26 €). Unisexový model sneakarů sa predával za 55 dolárov (teda
v dnešnom kurze cca 38,50 €).
Vans nebola ale jedinou obuvníckou značkou, ktorá predstavila Hello Kitty na svojich modeloch.
Do spolupráce so spoločnosťou Sanrio sa pustila aj obľúbená značka obuvi, Dr Martnes, a to nielen
raz. Vy teraz máte jedinečnú možnosť pozrieť sa na to, ako dopadla v poradí ich druhá
spolupráca.
Okrem módnych spoločností uviedla Hello Kitty limitovanú kolekciu tiež kozmetická značka MAC. A
tak ako sami vidíte, Hello Kitty je naozaj všade.
Zdroj obrázkov: Hellokittygifts.com, Becomegeorgeous.com, Gugutown.com, Photojazz.ws,
Sanrio.com, Theage.com.au, Google.com
Citácia:
(1) www.en.wikipedia.org (Walker, Rob. Buying In: The Secret Dialogue Between What We Buy
and Who We Are. Random House, Inc., 2008. 18. Retrieved from Google Books on August 30, 2010. ISBN
1400063914, 9781400063918.)