Originálne výklady v Parížskej ulici potešia každé oko

Francúzska značka jedného z najkvalitnejších sektov a šampanského na svete Moët&Chandon už
štvrtým rokom poriada v Českej republike projekt Moët Miluje Módu.
Tentokrát sa v rámci tohoto projektu zdobili výklady prestížnych butikov v Parížskej
ulici a to nielen profesionálnymi aranžérmi, ale aj známymi osobnosťami, ktoré pôsobia mimo
výtvarné odbory. Výklady sú pojaté rôznorodo, ale vo všetkých nájdeme minimálne jednu fľašu
šampanského Moët&Chadon. Tohtoročným sloganom tohoto projektu je „Be Fabulous“, čo môžeme voľne
preložiť ako „buďte rozprávkoví“. Moët dal príležitost niekoľkým vybraným osobnostiam nechať
zažiariť svoju kreativitu celý predvianočný mesiac, teda v čase hojného nakupovania. Počas
posledných novembrových dní vo výkladoch Parížskej ulice vznikli skutočne pozoruhodné a nápadité
diela.

Spevák Jiří Korn vyzdobil výklad butique Alfréd Dunhill naozaj osobito. Ve výklade by sme
mali nájsť izbu svobodného muža, který ešte nevie, kde bude tráviť Vianoce. Zámer je spracovaný
veľmi detailne. Dalo by sa povedať, že na prvý pohľad nevieme čoho sa chytiť, ale ak výkladu
věnujeme pár sekúnd, zistíme, že sa v ňom dá čítať a že je plný očarujúcej  symboliky.

Architekt Bořek Šípek sa ujal výkladu butique Bang&Olufsen. Zvolené výtvarné objekty tvoria
zaujímavý celok, ktorý by si asi každý z nás celkom rád predstavil vo svojej  modernej
kúpeľni.

Módny návrhár Josef Klír vyzdobil butique Podium Milano. Ako ústredný motív do výkladu
posadil kučeravú blondínu v ružových šatách. Tá nepochybne pritiahne pohľad aj nevšímavého
okoloidúceho. Na prvý pohľad síce môže vyzerať banálne, ale vzápätí zistíme, že sila dojmu z tohto
výkladu je v jemnom detaile. Poháre zakomponované na stene priľahlé k výkladu, tiež
figuríne vpletené do vlasov. Farebnú harmóniu dopĺňa voľba ružovkastej fľaše so šampanským.

Dizajnérka a architektka Daniela Palubědovová si zvolila ako ťažisko svojej práce prednú sklenenú
plochu výkladu. Na reflexnej fólii je zobrazený pomyselný adventný kalendár s rôzne veľkými
kolieskami. Nie všetky sú ale zakryté. Ako už to ale bývá, tí najväčší zvedavci jedia bombóniky
dopredu a pokiaľ možno tie najväčšie. Tu miesto dobroty nájdeme motto celej akcie „Be Fabulous“ a
pod dvadsaťštvorkou čaká lákavá odmena a tou je fľaša šampanského. V pozadí stoja štyri
figuríny v čiernom tričku s písmenom, které dohromady dávajú nápis Moët.

 

Herečka Chantal Poullain vo výklade butique Salvatore Ferragamo zobrazila svoj životný príbeh
aj spôsob, ako podľa nej turisti vnímajú Prahu. Hlavným symbolem je bábka. Podľa Chantal Poullain
je bábka synonymom pre slovo Praha, obzlášť pre cizincov. Bábka, teda obrovský šašo, ktorý leží
naprieč výkladom, má konkrétnu podobu: Bolek Polívka. V ruke drží masku kráľovnej, s ktorou
Chantal hrala svoju prvú divadelnú hru v Čechách práve s Bolkom Polívkom s názvom „
Šašo a kráľovná“. Zároveň túto konktétnu bábku nechala pred 15 rokmi Bolkovi vyrobiť.
Módná návrhárka Liběna Rochová zvolila ako ústredný motív figurínu v čiernych šatách, ktorá má
na krku kvetinu vyrobenú zo zátok šampanského Moët. V ľavom rohu je umiestnená päťlitrová
fľaša a zem je posiata zase zátkami.

Fotograf Robert Vano našiel záľubu v kožušinách a vypchaných zvieratách. A nakoniec
dizajnéri Maxim Velčovský a Jakub Berdych vyzdobili Parížsku číslo 4 – Dior.

Ide o skutočný zážitok, určite stojí za to na ceste po vianočných nákupoch zamieriť aj do
Parížskej ulice, podobný pohľad sa bude opakovať najskôr za rok.

Newsletter

Prihláste sa na odber noviniek