Spoznajte vitamíny a starostlivosť, ktoré zaistia zdravie vašej pleti

Ku krásnej pleti sa môžete dopracovať správnymi vitamínmi a hydratáciou zvnútra spolu s dôkladnou starostlivosťou zvonka. Kľúčom je ako vždy systém a pravidelnosť, takže čím skôr si „zabehnete“ svoje rutiny v starostlivosti o pleť, tým lepšie. Keďže máme leto, ktoré sa spája s dlhším pobytom na slnku, venujte svojej pleti o to výraznejšiu pozornosť.

Zostavte si váš beauty rituál

Peeling

Podstata peelingu spočíva v tom, aby sa zbytky krémov, makeupu a odumretých kožných buniek odstránili. Až potom môžme nanášať krémy, oleje a masky, ktoré učinne pôsobia na našu pleť. Ideálne je robiť si peeling maximálne trikrát do týždňa. Ak sa to s peelingom preženie, môžme si narušiť štruktúru pleti, ktorá sa takto stáva citlivejšou. Na trhu nájdete množstvo hotových prípravkov, tie však obsahujú zbytočne veľa konzervantov, preto je najlepšie vyrobiť si vlastný peeling doma. Zmiešajte kokosový olej, zopár kvapiek citrónu so zomletými mandľami, kávou alebo hnedým cukrom. Pleť bude nielen vyčistená, ale aj vyživená.

Nepodceňujte peeling pier, keďže mnoho žien na túto oblasť zabúda. Váš úsmev môže byť očarujúci, avšak nánosy rúžu na popraskaných dehydrovaných perách môžu tento dojem pokaziť. Nehovoriac o tom, ak sa chystáte na prvé rande! Preto si pri peelingu tváre ukradnite trochu aj pre svoje pery. 🙂

káva a kokosový olej v miske na prípravu domáceho peelingu

Doma pripravený peeling neobsahuje konzervačné látky

Hydratácia

Základom žiarivej pleti je voda, to vieme všetci. Na nekonečné diskusie o tom, koľko vody je optimálne denne vypiť, vám však odpoveď nedám, keďže indikátorom je vaše telo. Záleží na individuálnych predpokladoch akým je napríklad váha. Treba si uvedomiť, že podiel vody v ľudskom tele je enormný, takže ju treba pravidelne dopĺňať, aby sme predišli celkovej dehydrácii organizmu. Vo všeobecnosti sa však držte zásady, že čím tmavšia je farba vášho moču, tým viac treba piť. V dnešnej uponáhľanej dobe často krát zabúdame na dostatočný prísun vody, preto je dobré nastaviť si zopár pravidiel a mať tak pitný režim pod kontrolou:

  • veľký sklenený džbán s vodou majte na pracovnom stole vždy po ruke,
  • pre zmenu chuti si do nádoby pridajte mätu, ovocie alebo zázvor,
  • používajte mobilnú aplikáciu alebo špeciálny diár, ktorý umožňuje sledovať váš pitný režim.

Pokožka v oblasti očného okolia je najtenšia, a preto si zaslúži špeciálnu pozornosť pri hydratácii. Aby sme predišli tmavým kruhom pod očami, jemným vráskam a opuchom, je okrem používania očných krémov a sér vhodné robiť si aj domáce masky. Napríklad môžte do mrazničky vložiť na pár hodín použité vrecúška čierneho/zeleného čaju a ráno ich aplikovať na očné okolie. Tiež si môžete vytvoriť zmes z čaju, uhorky a citrónu. Namočte do nej vatové tampóny, ktoré dáte opäť zamraziť a vytvorte si zásoby do budúcna.

tmavovláska si prikladá domácu zmes z uhorky na očné okolie

Mrazené uhorky na zredukovanie jemných vrások a opuchov

Starostlivosť

Na vyčistenú pleť nanášame denný krém podľa typu pleti s SPF faktorom proti slniečku. Ak UV ochranu neobsahuje, aplikujeme extra opaľovací krém, ktorý tento faktor má. Pod krém môžte použiť pleťové sérum, ktoré zintenzívni účinky konkrétneho denného krému. Krém nanášajte vždy od stredu tváre smerom von k spánkom a vždy dohora, pričom nevynechajte ani krk a oblasť dekoltu. Očný krém alebo olej nanášajte jemným „klepkaním“.

Večer dbajte na dokonalé vyčistenie pleti dvojfázovým odlíčením. To znamená, že zvoľte napríklad kokosový olej a v druhej fáze dočistite zvyšky nečistôt iným prípravkom – napríklad micelárnou vodou. Použite výživnú nočnú masku alebo krém, ktorý môže mať mastňejšie zloženie. Ráno tiež dočistite zvyšky nočného krému a následne potom začnite s aplikáciou denných produktov.

Pravidelne doprajte svojej pleti prírodné masky podľa tohto, akú starostlivosť si vaša pleť práve pýta. Môžu byť výživné, hydratačné, čistiace a tiež rozlišujte typ pleti – suchá, normálna, zmiešaná alebo mastná.

Pridajte si toto smoothie do jedálnička a zozžiarte svoju pleť pitím chutného drinku! Stačí vám iba pár ingrediencií, ktoré zmiešate jednoducho v mixéri:

  • Dve šálky kokosovej vody
  • Dve šálky špenátu
  • Dve ošúpané kiwi
  • Polovica ošúpaného avokáda

Dva poháre zeleného smoothie na stole pre žiarivú pleť

Napite sa do krásy pomocou výživného a osviežujúceho smoothie

Doprajte si dostatok vitamínov

Provitamín A – beta karotén

Beta karotén je obsiahnutý v žltých a oranžovo-červených rastlinách, ako je mrkva, paradajky, marhule alebo červený grep. Môžete ho však nájsť aj v špenáte, brokolici a listových šalátoch. Keďže beta karotén je veľkým pomocníkom pri opaľovaní, je ideálne zvýšiť jeho príjem počas a aj po návrate z dovolenky. Takto pripravíte pokožku na slnečné lúče a opálenie vám vydrží dlhšie.

Je vhodné dodať, že beta karotén patrí do skupiny vitamínov, ktoré sa vstrebávajú prostredníctvom tukov. Preto pokvapkajte zeleninu obsahujúcu tento vitamín napríklad olivovým olejom. Ak preženiete prísun beta karoténu vo forme doplnkov výživy, môže sa stať, že vaša pokožka nadobudne neprirodzený žltkastý podtón. Preto vždy preferujte konzumáciu tohto zázraku pre pleť z prírodných zdrojov.

prírodné zdroje beta karoténu ako mrkva, špenát, marhule a iné

Prírodné zdroje beta karoténu jedzte pravidelne

Vitamín B2 – riboflavín

Tento vitamín je silný antioxidant – pôsobí proti voľným radikálom, ktoré spôsobujú starnutie pleti. Okrem pokožky sa tiež významne podieľa na kvalite vlasov a nechtov. Jeho nedostatok spôsobí napríklad aj to, že vaše pery budú vysušené a popraskané v kútikoch. Tiež môžte byť citlivejšie na svetlo alebo sa vaše oči unavia rýchlejšie, ako je bežné. Vitamín B2 je tiež „výrobca“ energie, takže ak trpíte častou únavou, možno vám chýba práve riboflavín. Nájdete ho najviac v mlieku, vajciach, mäse a vnútornostiach, obilných klíčkoch, droždí a strukovinách.

Vitamín B5 – kyselina panthotenová

Mimo iného je vitamín B5 – pantenol – tiež jedným z podporných faktorov zdravých vlasov a peknej pleti, keďže predchádza nielen tvorbe vrások, ale aj vzniku infekcií a podráždenosti kože. S týmto vitamínom krásy hravo zvládnete aj boj s akné. Pri spálení pokožky počas leta vyhľadajte tiež prípravok s obsahom pantenolu, ktorý kožu upokojí. Najbohatšími zdrojmi kyseliny panthotenovej sú pečeň, mlieko, vajcia a kvasnice. Taktiež je bohato obsiahnutá v hubách shitake, avokáde a naklíčených strukovinách.

Prerezané avokáda na polky položené na stole

Avokádo je superpotravina plná dobrých tukov a blahodárne pôsobí na pokožku

Vitamín B3 – niacín nebo vitamín PP

Vitamín B3 udržuje kvalitne vyživenú nielen vašu kožu, ale má priaznivý vplyv aj na nervovú činnosť a tráviace ústrojenstvo. Nedostatočný prísun vitamínu PP – ako sa mu tiež hovorí – do tela môže spôsobiť až ohrozenie života, preto prísun niacínu nezanedbajte. V slabších štádiách môže jeho nedostatok spôsobiť kožné zápaly, vyrážky a ekzémy. Naštastie je Vitamín B3 v potrave veľmi rozšírený, napríklad ho nájdete v pečeni, rybách, orechoch, hubách, semienkach a mliečnych výrobkoch.

Antioxidanty

Uvedené vitamíny patria medzi bežne dostupné a môžte si ich do svojho jedálnička zaradiť aj vy sami. Existuje však ešte mnoho iných zdrojov, ako napríklad antioxidanty, ktoré poskytujú cenné živiny pre krásnu pleť. Tak spomeniem aspoň napríklad selén, vitamín C, vitamín A, vitamín D a vitamín E, ktoré chránia organizmus pred pôsobením voľných radikálov a tým spomaľujú proces starnutia. Bližšie o nich niekedy nabudúce. 🙂

Zdroj obrázkov: Pinterest.com

Newsletter

Prihláste sa na odber noviniek