Módny reťazec H&M viac menej s pravidelnosťou už od roku 2004 predstavuje svoje spoločné kolekcie s prestížnymi svetovými dizajnérmi. Avšak občas sa medzi nich vpletiete aj kolekcia, za ktorou stoja celebrity. H&M tak má za sebou spoluprácu s Madonnou, Kylie Minogue, Davidom Beckhamom, Anna Dello Russo alebo Beyoncé.
Spolupráca H&M s celebritami a módnymi ikonami začala Madonnou v roku 2006. Rozhodne ale nejde len o to, že by za kolekciami tieto celebrity vrátane Madonny len stáli ako ich tváre. Naopak! Celebrity pre H&M kolekciu obvykle vytvoria, alebo sa na jej vzniku aspoň úzko podieľajú.
2006: Madonna
2007: Madonna, Kylie Minogue
2012: David Beckham
2012: Anna Dello Russo
2013: Beyoncé
Madonna for H&M – rok 2006
Filozofia Masstige (mass+prestige) je to, čo viedlo H&M k spolupráci so speváčkou Madonnou – predávať prestížnu módu za ceny dostupné pre masu. A keď to navyše ide okoreniť celebritou, akou je Madonna, prečo nie! A tak H&M v roku 2006 oznámilo, že Madonna pre neho navrhne kolekciu, ktorá sa bude predávať v butikoch H&M. Kolekciu síce nakoniec zvalcovala kritika, ale napriek tomu sa kolekcia dočkala svojho lepšieho pokračovania v roku 2007. Madonna si svoju vlastnú kolekciu v roku 2007 uviedla sama videoreklamou, kde si zahrala „módnu dominu“.
Madonna for H&M – rok 2007
V roku 2007 nadviazalo H&M spoluprácu so speváčkou Kylie Minogue. Austrálska popová kráľovná sa tentoraz stala iba tvárou kampane. Alebo presnejšie povedané telom, pretože sa stala tvárou plážovej kolekcie s názvom H&M miluje Kylie. H&M spojilo predaj plážovej kolekcie s charitou a desať percent z predaja získala humanitárna organizácia Water Aid, ktorá pre najchudobnejšie krajiny sveta zaisťuje pitnú vodu.
Kylie Minogue for H&M – rok 2007
To myslím s nadsádzkou. Skutočnosť je taká, že v roku 2012 nadviazala značka H&M partnerstvo s futbalovou hviezdou Davidom Beckhamom a vznikla kolekcia spodnej bielizne David Beckham Bodywear. Partnerstvo je veľmi úspešné a pokračuje dodnes.
David Beckham for H&M – rok 2012
Má cez päťdesiat, šatník plný módnych kúskov, na ktoré hneď tak niekto nemá odvahu a skvelú prácu – je editor-at-large a kreatívna konzultantka japonskej edície Vogue. Slávny fotograf Helmut Newton ju nazval fashionmaniačkou. A mal pravdu – ako inak nazvať ženu, ktorá vlastní viac ako 4000 párov tých najdrahších topánok? Dnes už má Anna Delo Russo svojou vlastnou vôňu a za sebou skutočne úspešnú spoluprácu s módnou značkou H&M na kolekcii šperkov a módnych doplnkov. Topánky, okuliare, šperky, kufre aj páperové klobúky – to všetko fascinovalo v kolekcii, ktorej dráždivá farebnosť dokonale ladila s osobnosťou Anna Delo Russo. Kto ju u nás do doby, než ju predstavilo H&M poznal? Myslím, že takmer nikto. Pritom Anna je persóna módneho sveta, ktorú treba sledovať. Minimálne vás pobaví!
Anna Delo Russo for H&M – rok 2012
Vlani H&M predstavilo spoluprácu s Beyoncé Knowles – opäť na plavkovej kolekcii. Kampaň aj fotky pripomínali staršiu spoluprácu s Kylie Minogue. V letnej plavkovej kampani si Beyoncé aj zaspievala.
Beyoncé for H&M – rok 2013
Zdroj obrázkov: H&M, Google