Buď božská ako Karl: skús Lagerfeldove rukavičky alebo goliere!

Nikto nepochybuje o tom, že módny guru Karl Lagerfeld je geniálny dizajnér. Kolekcie Chanel, Fendi aj tie pod jeho menom, sú toho dôkazom. Tentokrát ale chcel dostať ako sám hovoril svoju módu medzi bežných ľudí. Síce trochu zvláštne – cez luxusný módny e-shop Net-a-porter, ale pravdou je, každý chce mať niečo od Lagerfelda a kto nechcel investovať do bundy 700 € alebo do trička či blúzky 150 €, tak sa vrhol aspoň na ikonický golier, ktorý je pre Lagerfelda ako osobu tak typický. Lagerfeldovské goliere sú po pár dňoch, čo je kolekcia von, takmer beznádejne vypredané.

Zbierajte značkové oblečenie! To je to, k čomu nás láka napríklad dvakrát ročne H&M so svojimi dizajnérskymi kolekciami. Teraz tento trik skúšal anglický značkový e-shop Net-a-porter, predávajúci oblečenie, obuv, kabelky a ďalšie módne doplnky od prestížnych svetových návrhárov. Lagerfeld do toho išiel – ale s kolekciou pre obyčajných smrteľníkov! Aj keď mnohí sa asi zasmejete, pretože bunda za 700 € predstavuje často vašu čistú mesačnú mzdu a najskôr ju do handričky od Lagerfelda celú investovať nemôžete.

Kolekcia Karl by Karl Lagerfeld
Kolekcia Karl by Karl Lagerfeld je exkluzívne k dostatiu iba na Net-a-porter.com a obsahuje 70 ľahko kombinovateľných kúskov oblečenia.

Karl prináša luxus pre davy. Skutočne?!

Napriek spomínaným cenám sa Lagerfeld pýši tým, že je to už druhýkrát, čo prináša luxusnú módu davu. V roku pripravil dizajnérsku kolekciu pre H&M. Vtedy sa to ale neobišlo bez patričného škandálu. Lagerfeld totiž, posadnutý štíhlosťou – potom, čo sám absolvoval diétu, ktorá dokonca nesie jeho meno – požadoval po H&M ospravedlnenie za to, že jeho návrhy predáva aj vo väčších veľkostiach, až 16, čo zodpovedá veľkosti XL alebo číslu 48. Marketingový riaditeľ H&M sa obhajoval, že od začiatku bola dohoda s dizajnérom taká, že sa bude jeho kolekcia predávať vo všetkých bežných veľkostiach. Avšak Lagerfeld vehementne tvrdil, že robí kolekcie „len pre štíhlych ľudí“.

Už druhýkrát zameral Lagerfeld svoju snahu dostať svoju módu medzi „prostý ľud“. Jeho kolekcia je ako reklama na neho samotného. Je to rovnaké, ako pobehovať s igelitkou Tesco a robiť tomuto obchodu propagáciu zadarmo, alebo dokonca za tú igelitku ešte krvavo zaplatiť.

Svoje meno Karl Lagerfeld v poslednej dobe prepožičiava pomerne často. Vyjadril sa, že „exkluzivita je demode“. A pod týmto heslom sa už okrem H&M predal aj obchodnému domu Macy`s, francúzskemu zásielkovému obchod 3Suisses či luxusnej športovej značke Hogan. Jeho silueta sa objavila na fľaši Coca-Cola a jeho meno nesú zapaľovače aj mobilný telefón. Pod svojím menom predáva parfumy i navrhuje luxusné sklo. Milióny Euro prináša Lagerfeldovi práve licencovanie vlastného mena.

Karlmánia začína!

Že pôjde o čistokrvní lagerfeldovinu bolo zrejmé od samého začiatku. S celým uvedením kolekcie bola spojená neprehliadnuteľne narcistická kampaň. Fanúšikovia boli vyzývaní, aby sa zapojili do súťaže, kde mohli svoj vzhľad prerobiť tak, že sa budú podobať na „božského Karla“. A ani po uvedení kolekcie návrhárova sebestrednosť nevyprchala. Súčasťou kampane sa stalo video, kde návrhár vo videu Face to Face robí rozhovor sám zo sebou. Ale určitá forma narcizmu je pre Lagerfelta natoľko typická, že neprekvapuje. Tentoraz bol však dotiahnutá do úplnej dokonalosti. Do svojej kolekcie oblečenia pre jar a leto 2012, pripravenej pre Net-a-porter, Karl Lagerfeld zahrnul typické prvky svojho odevu: golier, bez ktorého ho takmer ani neuvidíte, bezprstové kožené rukavice v štýle cyklorukavíc, ktoré Lagerfeld nosí od detstva, kedy mu raz jeho matka kritizovala jeho nepekné ruke, a mnoho iných typických prvkov šatníka.

Cez všetko presadzovanie samého seba skrývajúce sa za kolekciou, je nutné uznať, že modely sú podarené. Na farebnosť je kolekcia skúpa, ale nič iné sa nedá ani čakať. Lagerfelda inak než v čiernej s bielou, výnimočne v šedostriebornej, ani nevidíte. U svojej kolekcie sa ale návrhár prekonal, pretože sa objavila napríklad aj ružová. Kolekcia Karla Lagerfelda pre Net-a-porter je zložená predovšetkým z čiernych, bielych a strieborných kúskov. Čiernu niekedy rozjasňuje striebristý lesk. Jeden model Lagerfeld pripravil v ružovej a niekoľko v temne bordové.

Lagerfeldovo oblečenie v kolekcii predstavuje streetový dámsky štýl. Nájdete v ňom bundy, často v podobe kožených motorkárskych búnd, pulóvre, tielka, topy, vesty, saká, sukne, nohavice, strečové džínsy v skinny strihu, šortky, šaty a blúzky. Z doplnkov obsahuje kolekcia predovšetkým topánky a to v podobe sandálov a tenisiek. Nájdete tu aj kabelky, tašku s Lagerfeldovým portrétom a už spomínané goliere.

V Lagerfeldovom outfite môžete vyraziť do školy, do práce, na nákupy ale aj na party. Výhodou celej série je, že je dokonalo kombinovateľná. Kto si zaobstará viac kúskov z kolekcie, môže komplexne „zlagerfeldovatieť“.

Jedno sako alebo bundu dokážete obliecť na rôzne tričká, blúzky či topy z kolekcie. Nohavice môžete k rovnakému vrchnému dielu vyberať hneď z niekoľkých modelov a tiež ich striedať so šortkami alebo sukňou. Tiež si pod sako, vestu alebo pulóver môžete dať niektoré šaty z kolekcie. Spoločenskejší, formálny alebo neformálny vzhľad redukujete u outfitov predovšetkým voľbou topánok. Pokiaľ si vyberiete Lagerfeldove tenisky, získate skvelý outfit pre voľný čas alebo do školy. Vyššie topánky patria na party. Nízke členkové sandále, ale aj topánky na podpätkoch, si môžete vybrať k outfitu do práce, kde sa síce po celý deň potrebujete cítiť pohodlne, ale kde sa tiež požaduje formálnejšie oblečenie.

Takže cez všetky trochu posmešné výčitky k narcis-marketingu, ktorým celá kolekcia Karl by Karl Lagerfeld a predovšetkým jej uvedenie zaváňa, je to dokonalý balíček ľahko kombinovateľných kúskov, ktoré pravdepodobne v mnohých ženách vyvolajú chuť vykradnúť banku, aby si mohli zaobstarať hneď celú sériu odevov z lagerfeldovej kolekcie.

Lagerfeld vyšiel z premisy, že každý potrebuje mať v šatníku bielu košeľu a džínsy. Dodal im štýl a vznikla Karl kolekcia, ktorá sa možno dostane aj do učebníc štylistov pre svoju jednoduchú a premyslenou kombinovateľnosť.

„Móda je o evolúcii a opozícii,“ hovorí Karl Lagerfeld

Či bude mať Karl línia dlhšie trvanie a nebude len jednorázovou akciou, to sa uvidí. Lacné značky sa top značkám príliš neosvedčili. Stále nie sú dostatočne lacné na to, aby si ich stredná trieda kupovala tak masovo, ako oblečenie klasických módnych reťazcov. Naviac sú ako stvorené k tomu, aby sa na ne vrhli čínski falšovatelia značiek. Aj to je možno dôvod, prečo tento rok končí značka D&G, čo je lacnejšie rad značky Dolce&Gabbana. Jednoznačne ide o jednu z najpredávanejších módnych značiek sveta, avšak pomer pravých produktov značky D&G v porovnaní s množstvom falzifikátov sa jednoznačne a úplne výrazne prikláňa na stranu fake.

Kolekcia Karla Lagerfelda sa predáva pod názvom značky Karl od 25. januára 2012 len prostredníctvom online obchodu Net-a-porter. Ten patrí do švajčiarskej skupiny Richemont. Na konci februára sa kolekcia objaví aj na stránkach Karla Lagerfelda KarlLagerfeld.com. Na jeseň ju návrhár plánuje rozšíriť o pánsku časť kolekcie.

Net-a-porter sa podarilo vrhnú na trh zaujímavú globálnu kolekciu, ktorá ku svojmu predaju už nepotrebuje žiadne kamenné obchody. Je to kolekcia pre mladé ženy, pre ktoré je vyberať si svoj šatník cez internet úplne prirodzené. Netrávia svoj čas v skúšobných kabínkach, ale obsah svojho šatníka zostavujú priamo vo svojich počítačoch alebo tabletoch. A to je ďalšia vec, ktorou sa Lagerfeldova kolekcia stala skutočne priekopníckou.

Zdroj obrázkov: Net-a-porter.com, Google.com

Newsletter

Prihláste sa na odber noviniek