Schudnite za 3 dni – trojdňová diéta vám pomôže rýchlo sa vrátiť k vašej optimálnej váhe!

Pár dní ste si užívali, dopriali ste si dobroty a teraz sa nevôjdete do svojich obľúbených šiat? Potrebujete prvú pomoc – rýchlo schudnúť, ale nesmie to trvať príliš dlho? Skúste diétu, ktorá naozaj trvá len tri dni. Krátkodobá trojdňová diéta patrí k najpopulárnejším diétam a hodí sa najmä tým z vás, ktoré nepotrebujete schudnúť veľa, ale sa potrebujú len vrátiť na svoju pôvodnú hmotnosť.

Trojdňová diéta je založená na nízkom príjme kalórií. Nie je na tom nič magické – žiadne mystické chemické reakcie, ktoré pôsobia na telo. Len a len zníženie kalórií. Poďme si ukázať trojdňový jedálny plán, podľa ktorého sa môžete riadiť. Zapamätajte si však, že táto diéta je skutočne vhodná len na krátky čas a v žiadnom prípade sa tento jedálny lístok obmedzujúci kalórie nehodí na dlhodobejšiu diétu.

Trojdňová diéta: deň prvý

Prvý deň je stravovací plán „trojdňovej diéty“ takýto: Na raňajky si môžete dopriať čiernu kávu, čaj a nezabudnite na pohár vody. Okrem tekutín zjedzte polovicu grapefruitu alebo ešte vypite džús (najlepšie ráno odšťavnený fresh). Pridajte jeden plátok toastu (najlepšie celozrnného) s jednou malou lyžičkou arašidového masla. Na obed sa môže prvý deň podávať polovica mištičky (kompótovej) tuniaka, jeden plátok toastu a k tomu opäť čierna káva, čaj a pohár vody. Večera sa skladá z 90 g chudého mäsa (bez tuku, najlepšie biele kuracie mäso), jedného hrnčeka fazule a jedného hrnčeka karotky. Dopriať si môžete aj dezert: povolený je jeden kopček vanilkovej zmrzliny a jedno stredne veľké jabĺčko. Na pitie sa podáva bylinkový čaj alebo voda.

Trojdňová diéta: deň druhý

Druhý deň si na raňajky opäť môžeme dať čiernu kávu, čaj a samozrejme pohár vody. Na jedlo si pripravte jedno vajíčko na akýkoľvek spôsob (ak ho pripravujete na tuku, tak na olivovom oleji), jeden plátok toastu a jeden banán. Na obed sa potom druhý deň tejto trojdňovej diéty odporúča napríklad jeden hrnček syra cottage alebo tuniaka, opäť čierna káva, čaj a voda. Na večeru sa odporúčajú dva plátky hovädzieho alebo dva hot-dogy (radšej s diétnym párkom a celozrnným rožkom), pol hrnčeka karotky, jeden hrnček brokolice alebo kapusty, pol hrnčeka vanilkovej zmrzliny a ako tradične bylinkový čaj alebo voda.

Trojdňová diéta: deň tretí

Záverečný alebo tretí deň tejto krátkodobej diéty je pripravený takto: Na raňajky sa podáva ako zvyčajne čierna káva, čaj a voda. K nápojom potom päť normálnych solených krekerov (niektoré z bio suchárov), jeden plátok syra cheddar a jedno jabĺčko. Na obed sa odporúča podávať jedno vajíčko uvarené na tvrdo, jeden plátok toastu a samozrejme čierna káva, čaj a voda. Na večeru možno servírovať jeden hrnček tuniaka, jeden hrnček karotky, jeden hrnček karfiolu a jeden hrnček melóna. K tomu kopček vanilkovej zmrzliny a potom bylinkový čaj alebo vodu.

Pravidlá trojdňovej diéty

  • Čaj a kávu cez deň neslaďte alebo si pomôžte umelým sladidlom.
  • Zeleninu pripravujte dusením vo vode s minimom soli. Len k brokolici pridajte kvapku olivového oleja. Bez tuku sa totiž z brokolice neuvoľnia potrebné vitamíny.
  • Jedlo dlho žujte. Žalúdok tak oklamete a budete mať pocit väčšej zasýtenosti. Odporúča sa každé sústo prežuť až 50-krát.
  • Ak k príprave jedla musíte použiť tuk, zásadne používajte olivový olej lisovaný za studena (extra virgine).
  • Ovocie jedzte surové. Jablká aj so šupkou – obsahuje vlákninu.
  • Snažte sa v priebehu diéty veľa zamestnať a nemyslieť na jedlo.
  • Suroviny na trojdňovú diétu si nakúpte dopredu – deň predtým, ako sa do nej pustíte.
  • Počas diéty sa nevážte. Odvážte sa deň pred diétou a potom až nasledujúce ráno po skončení diéty.

Čím si môžete spestriť jedálny lístok?

Čo sa týka pridávania chuťových prísad do pripravovaných jedál, povolené je neobmedzené množstvo citrónu, štipka soli a/alebo korenia, ale napríklad aj horčica či rôzne bylinky.

Niekoľko jedál z uvedeného jedálneho lístka na tri dni môžete nahradiť takto:

  • Namiesto grapefruitu si môžete dopriať chutný pomaranč.
  • Tuniaka môžete nahradiť syrom cottage (ale platí i opačne). Tuniaka si môžete kúpiť aj konzervovaného – vyberte si však toho vo vlastnej šťave (bez pridaného oleja a príchutí).
  • Zmrzlinu môžete vymeniť za zdravší zmrazený jogurt. Alebo klasický nemrazený nízkotučný jogurt – samozrejme so živými jogurtovými kultúrami.
  • Karfiol môžete podávať namiesto brokolice (a opäť aj opačne).
  • Fazuľu môžete zameniť za brokolicu alebo karfiol.
  • Namiesto karotky môžete konzumovať červenú repu (čerstvú, nekonzervovanú).
  • Päť slaných krekerov (suchárov) môžete vymeniť za toast (opäť môžete podávať aj opačne).

Trojdňová diéta vám nielen pomôže ubraním denných kalórií rýchlo schudnúť niekoľko kilogramov, ktoré ste pribrali v poslednom čase, ale je aj skvelým štartom pred dlhodobejšou diétou. Počas troch dní si telo zvykne na menší príjem kalórií a vy tak môžete začať s dlhodobejšou diétou. Určite však nepokračujte v tejto trojdňovej diéte a vyberte si diétu vhodnú na dlhšie obdobie. Napríklad štvordňovú diétu, ktorá trvá vlastne mesiac, a vy s ňou budete chudnúť v siedmich cykloch idúcich za sebou a trvajúcich štyri dni.

Prečítajte si aj:

Zdroj obrázkov a textu: Fotolia.com

Diskusia

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Newsletter

Prihláste sa na odber noviniek